7 náležitostí dobrého PR článku

Andrew Hindes, instruktor v oboru PR, stručně shrnuje 7 věcí, které jsou nezbytné pro vytvoření kvalitního PR materiálu. Jsou to:

  1. Plánování: Než začnete psát, zvolte si cíle – čeho chcete dosáhnout? Co chcete říci? Komu to především chcete sdělit?
  2. Vyprávění: Příběh má větší šance zaujmout a dobře se čte.
  3. Empatie: Vžijte se do pozice čtenáře vašeho článku, tj. ne do pozice klienta.
  4. Kontext: Pomozte publiku porozumět širšímu významu vašeho sdělení, např. důležitost pro odvětví, pro společnost apod.
  5. Tok textu: Dobré psaní se dobře čte. Zvláště hlídejte přechody mezi jednotlivými částmi. Přečtěte si vše nahlas a ujistěte se, že text je plynulý a dobře se čte.
  6. Struktura: Pořadí myšlenek má velký vliv na to, jestli se čtenář dostane ke klíčovým informacím, nebo zprávu ani nedočte.
  7. Přesnost: I když materiál napíšete perfektně, bude to mít nulový význam, pokud základní fakta budou nesprávná.

Kromě toho však autor dodává, že absolutní nezbytností je i bezchybný pravopis. Gramatika vás totiž reprezentuje podobně jako oblečení. A představte si, že byste na pohovor přišli v teplákách…

-th-

Zdroj: PR News - online verze týdeníku PR News
Zobrazit přehled článků ze zdroje PR News