6 věcí, které by měli pochopit klienti PR agentur

Public relations je jak vlastnictví akcií – jde o dlouhodobou záležitost. I proto je třeba pečlivě řídit očekávání klientů. Publikace příběhu má totiž jen zřídka okamžitý výsledek.

Každá firma se chce dostat do prestižních pořadů a časopisů, ale právě v tom je nutné ji ze strany PR agentury řádně proškolit. Je třeba mít reálná očekávání s ohledem na vývoj v oboru public relations. Jde například o následující poznatky:

  • Je mnohem obtížnější dostat se do tradičních médií nehledě na to, jaký je novátorský aspekt zprávy. Prostor se zužuje a to samé platí pro rozsah pozornosti publika.
  • Zmínky v tradičních tištěných médiích se pomalu stávají raritou. Je třeba zaměřit se na online kanály, regiony či blogem, kteří jsou dobrým odrazovým můstkem pro sociální média.
  • Televize může být dobrý nápad, důležitá je však volba času. Během mistrovství Evropy ve fotbale na jiném programu pozornost mužů nezískáte.
  • Nic nenahradí dobrý příběh či kvalitní novinku. Je sice těžké získat pozornost, ale máte-li k tomu kvalitní základ, šance výrazně vzroste.
  • Podstata je důležitější než styl. Informace musí být podložena fakty.
  • Uvažujte o netradičním oslovení. Fungují třeba videozprávy či tzv. infografiky.

Nejmylnější představou klientů je, že PR vlastně znamená pokrytí v médiích. To je pouze jedna část PR strategie, která zahrnuje řízení reputace, komunikační strategii a branding.

-th- 

Zdroj: Ragan's PR Daily - denní zprávy, doporučení a názory z oboru PR, marketingu, sociálních sítí a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ragan's PR Daily