10 rad pro reklamní dárky

Stačí zúčastnit se obchodní výstavy a budete odcházet s taškou reklamních dárků. Kolik z nich je však opravdu efektivních? Jak srozumitelně dávají najevo své sdělení?

Reklamní dárky mohou být velmi účinné, udělat dojem na potenciální zákazníky. Mohou budovat dobrou pověst firmy, fungovat jako pobídka, sdělovat určitou zprávu nebo vytvářet povědomí. Než se však rozhodnete pro váš konkrétní dárek, zvažte následující otázky.

- Čeho chcete reklamním dárkem dosáhnout? Vaše dárky by měly být navrženy tak, aby si vás lidé lépe zapamatovali a získali motivaci, kterou chcete. Není proto důležité jen vaše sdělení, ale i podoba dárku.

- Jak vyberete správný reklamní dárek? Vycházejte ze svých cílů. Pomoci vám mohou i reklamní odborníci. Pamatujte si, že jde o image vaší firmy.

- Komu chcete reklamní dárek věnovat? Zvažte různé typy dárků pro různé typy lidí. Pravděpodobně budete dávat jiné dárky svým klíčovým zákazníkům, potenciálním zákazníkům a pouhým návštěvníkům.

- Jak reklamní dárek zapadá do vašeho marketingového tématu? Reklamní dárky by měly doplňovat vaše celkové marketingové sdělení. Nezapomeňte na to, aby obsahovaly název vaší firmy, logo a kontaktní informace.

- Jaký máte rozpočet? Reklamní dárky lez pořídit ve velmi širokém rozpočtovém spektru. Vycházejte proto z toho svého.

- Co je třeba udělat pro získání reklamního dárku? Snažte se vyhnout tomu, že dáte reklamní dárky každému. Snižuje to jejich hodnotu a také potenciál, že si vás příjemci zapamatují. Můžete je využít jako odměnu za to, že se lidé zúčastní vaší prezentace nebo soutěže, seznámí vás se svými potřebami apod.

- Pomohou vám reklamní dárky přímo k lepšímu budoucímu prodeji? Vyzkoušejte slevové kupony nebo dárkové certifikáty, které vyžadují budoucí kontakt s vámi. Přemýšlejte tak, aby vám dárky zajistily častější návštěvy.

- Jak reklamní dárky odpovídají vaším cílům na obchodních výstavách? Dárky vám mohou pomoci předem rozlišit zákazníky. Jedna firma například využívá karty. Před obchodní výstavou rozešle „krále“ svým zákazníkům, „královny“ dodavatelům a „kluky“ novým nebo slibným zákazníkům. Ti pak karty vymění v jejím stánku za dárky. Personál ve stánku podle karty pozná, o koho jde a může s ním produktivněji jednat.

- Jak budete informovat o reklamních dárcích? Zmiňujte je například již v pozvánkách na své akce.

- Jak budete měřit efektivitu reklamních dárků? Předem si vytvořte si mechanismus pro měření úspěchu svých dárků.

-kk-

Zdroj: About Advertising - část amerického portálu About.com věnovaná reklamě a marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Advertising
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace