Úsvit mrtvých aneb Jak znovu oživit nepovedené obchody

To, že vás klient jednou odmítne, neznamená, že už s vámi nikdy nechce mít nic společného. Jestliže se již jednou kvalifikoval jako ideální kandidát pro váš produkt, ale nakonec obchod nevyšel, často může být potenciál takového zákazníka stále vyšší než u náhodného člověka. Zvláště pokud momentálně nemáte dostatek nových klientů, je dobré se občas probrat staršími, již jednou uzavřenými případy, a pokusit se je oživit.

Ilustrační snímek

Následující doporučení zveřejnil blog společnosti HubSpot.

Učiňte novou nabídku

Kdybyste se klienta, který vás již jednou odmítl, pokusili oslovit pomocí stejné nabídky, jakou jste již jednou učinili, je dost pravděpodobné, že výsledek bude i tentokrát stejný. Zkuste na to jít úplně z jiné strany a nabídnout jinou formu spolupráce, jiný produkt, zcela jiné řešení.

Netlačte na zákazníka

Rozhodně se nesnažte na klienta tlačit nebo ho k uzavření obchodu nějak přinutit. Buďte nenucení, pouze zákazníka informujte o nových možnostech, a nesnažte se jej za každou cenu přesvědčit.

Nic klientovi nevyčítejte

I pokud by z klientovy strany v minulosti proběhlo něco negativního, například vás začal ignorovat, neudělal to, co slíbil, že udělá, nebo něco podobného, nikdy se nesnažte, aby se zákazník cítil provinile nebo špatně, protože to je jistá cesta k neúspěchu.

Jednejte postupně

Nestavte klienta před hotovou, velkou věc, a nenuťte jej dělat velká, dlouhodobá rozhodnutí. Začněte něčím menším. Něčím, co pro klienta nepředstavuje příliš velký závazek. Teprve potom spolupráci rozšiřujte.

Mějte důvod, proč se klientovi ozýváte

Aby váš obnovený zájem o zákazníka nepůsobil uměle, měli byste mít dobrý důvod, proč jej znovu kontaktujete. Například máte nově v nabídce něco, co by pro něj bylo ideální řešení, nebo máte časově omezenou nabídku, kterou by pravděpodobně chtěl využít.

-mm-

Zdroj: HubSpot Blog - blog na stránkách společnosti HubSpot věnovaný marketingu a obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje HubSpot Blog