Snižte svou frustraci z nepodařených prodejů

Ilustrační snímek

Práce obchodníka není snadná. Pokud se někdy ocitáte ve stresu z toho, že neplníte plán, který jste si vytvořili, zkuste změnit taktiku. Zaměřte se na prodejní proces a ne na konkrétní výsledky. Zjistěte, co pro vás funguje a co ne a snažte se způsob svého prodeje zlepšit. Budete pod menším tlakem a máte šanci na vyšší prodeje. Přečtěte si rady, které publikoval Allbusiness.com.

Přijměte fakt, že nemůžete kontrolovat, co dělají ostatní

Prodávání je složité, protože svých cílů můžete dosáhnout pouze skrze ostatní. Potřebujete si sjednat schůzky s lidmi, kteří od vás  buď mohou nakoupit nebo vám doporučit další potenciální zákazníky. Tyto lidi nemáte pod kontrolou. Existuje spousta technologií, které vám pomáhají víc prodat. Potenciální zákazníci ale automaticky neodpovídají na e-maily, odmítají vaše telefonáty nebo neodpovídají na vzkazy. Je proto důležité si uvědomit, že pokud se profesně věnujete obchodování, ne všechno můžete mít pod kontrolou. S takovým přístupem se vám bude lépe pracovat a budete se moci zaměřit na důležitější aspekty svých prodejů.

Naučte se kontrolovat to, co můžete - prodejní proces

Pokud si stanovíte, kolik produktů chcete prodat a kolik peněz chcete vidět, budete frustrováni, když se k těmto číslům nedostanete. Nezaměřujte se tedy na konkrétně stanovený výsledek. Raději si určete, kolika lidem každý den zavoláte. Můžete pak sami kontrolovat, jestli svůj rozvrh dodržujete. Pokud ho dodržovat nebudete, není nic snazšího, než ho začít dodržovat. Vy sami si také určíte, komu konkrétně zavoláte. Vymyslete efektivní úvod telefonátu, který dá zákazníkům důvod vás poslouchat. Pak budete mít vše pod kontrolou.

Věnujte pozornost tomu, co funguje a změňte to, co nefunguje

Zaměřte se na prodejní proces a zjistěte, co pro vás funguje. Kolik schůzek si domluvíte, když uděláte x telefonátu za den? Pokud nejste spokojeni s výsledky, změňte způsob telefonování. Kontrolujte, jak se zlepšujete a vytvořte si lepší prodejní strategii.

-ka-

Zdroj: AllBusiness - americký server a komunita pro malé a střední podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje AllBusiness