Proč úspěšní prodejci přicházejí, zůstávají a odcházejí

Mít v obchodním týmu úspěšné a šikovné obchodníky je pro mnoho firem otázkou samotné existence. Není proto divu, že se společnosti snaží přilákat ty nejlepší odborníky, kteří jim přinesou velké zisky. Za ty jsou poté často ochotny i velmi dobře zaplatit.

Ilustrační snímek

Zde jsou hlavní důvody, proč se úspěšní obchodníci rozhodnou pracovat v určité firmě, co je ve firmě nejvíce udržuje a jaké jsou naopak nejčastější důvody odchodu obchodníků z firem.

Nejčastější důvody příchodu do firmy

Chcete přilákat ty nejlepší odborníky? Samozřejmě. Musíte jim k tomu ale připravit vhodné podmínky. Toto jsou hlavní důvody, proč se top prodejci rozhodnou k firmě přidat:

  • Spravedlivý systém odměňování. Top obchodníci se rádi překonávají, očekávají ale za to i adekvátní ohodnocení. Zjednodušeně řečeno platí, že pokud obchodník hodně prodá, měl by také hodně dostat.
  • Firemní kultura. Kultura dané firmy by měla prodej uznávat jako vitální a hlavní součást činnosti firmy, nikoliv jako nutné zlo, jak se to v mnoha společnostech děje.
  • Kolegové. Obchodníci si musejí s ostatními v týmu sednout. Příjemnost pracovního prostředí je hodně o atmosféře, v jaké pracujeme.

Důvody, proč obchodníci zůstávají  

Udržet si kvalitní prodejce je přeci jen trochu něco jiného, než je nalákat. Zde jsou věci, které obchodníky udrží ve vaší společnosti:

  • Moderní prodejní přístupy. Obchodníci se obecně rádi vyvíjejí a učí nové věci. Inspirující je proto pro ně práce pomocí inovativních, moderních technologií a přístupů.
  • Možnosti vzdělávání. Firmy, které zcela opomíjejí školení zaměstnanců, si z dlouhodobého hlediska zadělávají na velký problém.
  • Různorodost práce. Prodejci oceňují, když je jejich práce různorodá a zahrnuje více oblastí a aktivit.

Příčiny odchodu prodejců

Nyní zde máme ty nejčastější důvody, proč se obchodníci rozhodnou firmu opustit:

  • Nedoceněnost práce. Pocit nedostatečného ocenění může mít příčinu jak finanční, tak i nefinanční.
  • Nulový posun. Absence rozvoje zaměstnanců, žádný kariérní řád ani postup, zkostnatělost, špatné vyhlídky do budoucna. To vše může úspěšného prodejce velmi frustrovat.
  • Špatné rozdělení rolí. Chybou v managementu se často stává, že role v týmu jsou nedostatečně rozděleny, a práce je proto chaotická a nesystémová. To může být pro samotný výkon prodejní funkce zcela fatální.

-mm-

Zdroj: HubSpot Blog - blog na stránkách společnosti HubSpot věnovaný marketingu a obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje HubSpot Blog