Posloucháte své zákazníky?

Firmy se často příliš soustředí na prodej svých produktů, přičemž zapomínají poslouchat, co jim jejich zákazníci říkají. Jejich cílem je vydělávat, toho se však lépe dosahuje, když dokáží naslouchat svým zákazníkům a rozumět jejich potřebám.

- Jak vaši zákazníci popisují své potřeby? Tato otázka zní zcela samozřejmě, znát potřeby zákazníků je však skutečně zásadní, chcete-li uspět.

- Jak mluví o službách, které využívají? Co podle nich funguje, co nefunguje a proč? Způsob, jímž zákazník popisuje výrobek nebo službu, které používá, vám řekne hodně o tom, co má rád a jak mu můžete pomoci k věší efektivitě.

- Jaké jsou jejich osobní a firemní cíle? Teprve když to budete vědět, můžete vysvětlit, jak jim vaše produkty pomohou.

Zní to jako naprosto základní věc, kterou je však třeba stále opakovat. Dokážete-li naslouchat zákazníkům, vybudujete si vztah založený na důvěře, který povede k opakovaným nákupům.

-kk-

Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek