Pět zábavných soutěží pro obchodní týmy

Prodejní profese může být někdy velmi náročná a jakákoliv forma motivace se určitě hodí. Jedním z překvapivě užitečných, i když jednoduchých způsobů, jak pracovníky motivovat k větším výkonům, jsou hry. A hlavně, je s nimi zábava. Zde je pět jednoduchých her, které může obchodní tým pro zpestření práce hrát.

Ilustrační snímek

Nejvíce obvolaných lidí

Podle serveru Sales Gravy je účinnou hrou jednoduché počítání obvolaných lidí na tabuli, na kterou všichni vidí. Ten, kdo za den obvolá nejméně lidí, musí ostatním druhý den přinést snídani nebo něco podobného.

Sázka s vedoucím

Tým se také může vsadit s vedoucím, že zvládne splnit určitý cíl. Tím může být denní nebo týdenní objem prodejů, počet domluvených schůzek či cokoliv jiného. Když tým cíle dosáhne, musí jim vedoucí něco předem domluveného pořídit.

Odměna pro nejlepšího pracovníka

Jako dobrá motivace může samozřejmě působit standardní soutěž mezi prodejci. Kdo toho v daném měsíci prodá nejvíce, čeká ho voucher na večeři, pobyt v hotelu, volné vstupenky apod.

Naplňování nádoby

Tento způsob individuální motivace funguje tak, že pokud se vypočítá, že průměrně se například dovede domluvit schůzka jednou za deset telefonátů, prodejce si sám hází například mince do malé krabičky. Za každý neúspěšný telefonát jednu. A když se krabička už naplňuje, prodejce ví, že jej brzy čeká úspěšný telefonát.

Zvonek

Ten, komu se v rámci týmu podaří něco prodat nebo si domluví schůzku, zazvoní zvonkem, který je umístěn v kanceláři. Úspěch kolegů pak jednotlivé obchodníky tlačí k lepším výkonům.

-mm-

Zdroj: Sales Gravy - mezinárodní komunita profesionálů v oblasti obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Sales Gravy