Několik tipů, jak reagovat, když klienta zajímá jenom cena

S tím, že pro velkou část klientů je cena rozhodující faktor, bojuje denodenně celá řada prodejců. Když se zákazník zeptá na cenu, obchodník se rázem ocitne mezi několika dilematy. Jakou cenu mám uvést, abych dostatečně klienta zaujal, ale zároveň aby cena zůstala výhodná i pro mě? Mám klientovi začít vysvětlovat, že není možné srovnávat moje ceny s cenami konkurence, protože nabízím zcela unikátní řešení, nicméně nebudu poté působit dojmem člověka, který se snaží vymluvit z toho, že nabízí předražené produkty? Nechám se uvedením nízké ceny zatáhnout do cenové války s konkurencí, nebo odmítnu cenu snížit, ovšem budu tím riskovat, že ztratím potenciálního klienta? Tyto otázky se začnou prodejci honit hlavou, jakmile se ho klient zeptá na jednoduchou otázku: „Kolik to stojí?“

Ilustrační snímek

Chcete si přečíst celý článek?
Zajistěte si předplatné zdarma nebo od 58 Kč měsíčně

Pro firmy je cena předplatného od 1490 Kč ročně bez DPH. Pro soukromé osoby a OSVČ za 690 Kč ročně včetně DPH.

Pozor AKCE, do konce roku využijte nabídku 30 dní za 149 Kč. Předplatné můžete ale také získat zdarma.

Nevíte, jak máte dále postupovat? Podívejte se na kompletní podmínky předplatného nebo nás kontaktujte.