Naučte se milovat své zákazníky

Získat nového zákazníka je sedmkrát nákladnější než si udržet stávajícího. Zákazníci nejčastěji odcházejí, když mají pocit, že se o ně nezajímáte. I když si tedy myslíte, že s nimi dobře zacházíte, oni to tak vnímat nemusejí a rychle přestoupí ke konkurenci. Jak si tedy udržet zákazníka?

- Shromažďujte detailní informace a udržujte kontakt. Alespoň jednou měsíčně rozesílejte speciální nabídky či představujte nové produkty. Dáte tak najevo, že se zajímáte o své zákazníky a hledáte nové cesty, jak jim nabídnout své služby.

- Ptejte se, jak si stojíte. Provádějte pravidelné průzkumy zákaznické spokojenosti. Nabídněte určitou odměnu za zpětnou vazbu.

- Zřizujte pravidelná zákaznická fóra. Získáte tak možnost říci o sobě více a také se o sobě více dozvědět.

- Zaveďte více než jedno kontaktní místo. Budete tak zákazníkům blíž a upevníte své vztahy.

- Buďte upřímní. Přiznávejte své chyby a nehrajte si na nic, čím nejste. Nemůžete budovat dlouhodobý vztah na nedůvěře.

-kk-

Zdroj: Startups - Britský server pro začínající podnikatele.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Startups