Najděte ideální zákazníky

Ne každý zákazník je skvělý zákazník. Jedním ze způsobů, jak efektivně pracovat se zákazníky, je věnovat se těm lepším zákazníkům o něco více. Dobří zákazníci jsou ti, kteří hodně nakupují a zároveň s nimi nejsou velké problémy. Pokud se na tyto zákazníky důkladně podíváte, můžete zjistit společné znaky a na základě těch si pak vybírat zákazníky nové. Informace o tomto výběru publikoval Sales.about.com.

Základní informace 

Na začátku byste si měli zjistit informace o zákazníkově příjmu, velikosti rodiny, zaměstnání, vzdělání a o jeho financích - zda například vlastní dům. Vaši oblíbení zákazníci budou pravděpodobně vykazovat některé podobnosti. Poté, co zjistíte základní aspekty ideálního zákazníka, zaměřte se na ty „mentální". Jedná se o hůře identifikovatelné informace, které zjistíte pouze přímou komunikací se zákazníky.

Myšlenky vašeho zákazníka

Musíte přijít na to, jak vaši ideální zákazníci přemýšlejí. Pomoci vám může například zjištění, jakým problémům zákazníci čelí, jaké mají cíle, co je potěší nebo naopak nepotěší. Dobré je zjistit také to, proč se rozhodli nakoupit právě od vás. Snažte se se  zákazníky chvíli posedět a tyto informace si zjistit. Výsledky pro vás budou velice užitečné, protože na jejich základě budete moci hledat zákazníky, kteří se těm současným podobají.

Rozhodující faktory

Zjistíte například, že se vaši oblíbení zákazníci strachují o trvanlivost výrobků. Pak vám můžou říct, že si vás vybrali právě proto, že nabízíte mimořádnou záruku. To může být faktor, který jste nikdy v minulosti nepovažoval za rozhodující. Pro vaše nadcházející zákazníky můžete díky této informaci vytvořit novou strategii. Jakmile vám možný zákazník řekne, že je pro něj důležitá životnost produktu, víte, že je to ideální kandidát na dlouhodobého zákazníka. Můžete se mu tedy dostatečně věnovat, aniž byste neefektivně využívali svůj čas. Postavte svou prodejní prezentaci právě na tom, že nabízíte dlouhodobou záruku na vaše výrobky. Nejenom, že se zaměřujete na ideálního zákazníka, navíc to děláte tím nejefektivnějším způsobem.  

-ka-

Zdroj: About Sales - část amerického portálu About.com věnovaná prodeji
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Sales