Jste připraveni na vstup na trh v cizí zemi?

Ilustrační snímek

O vstup na mezinárodní trh přemýšlejte pouze v případě, že se vám dobře daří na tom domácím. Rozhodnutí expandovat do zahraničí by rozhodně nemělo sloužit k záchraně vašeho podnikání, které směřuje k jistému konci. Co zvážit předtím, než začnete obchodovat v cizí zemi, popsal server Salesandmarketing.com.

Ujistěte se, že jste připraveni

Zásadní otázka na začátku vašeho rozhodování je, zda jste vy a vaše nabídka připraveni na mezinárodní prodeje. To, že jsou tržní podmínky ideální, ještě neznamená, že je váš produkt ideální pro daný trh. Pokud chcete uspět, váš produkt musí být dobře zajištěn a musí se dát snadno opakovaně prodávat.

  • Je potřeba, aby obsahoval osvědčenou technologii nebo funkce, které se dají snadno vysvětit v jakémkoli jazyce.
  • Potřebujete spokojené stávající zákazníky, kteří vám poskytnou reference.
  • Musíte vybavit svůj nový tým efektivními prodejními a marketingovými nástroji.
  • Nezapomínejte, že váš produkt musí splňovat pravidla země, ve které se bude prodávat.

Plánujte

Nezapomeňte si vstup do cizí země důsledně naplánovat, připravit a otestovat. Teprve potom můžete začít investovat. Kde vaše nabídka může vyhrát nad konkurencí? Zvažte, v jakých zemích jsou případně situováni vaši současní klienti. Je lépe začít na trzích, které vám jsou více dostupné - můžete pak lépe otestovat poptávku a zlepšit prodejní prezentaci. Je dobré zapojit prodejce z dané země - znají jazyk a lépe se jim budou navazovat vztahy.

Trhu se plně věnujte minimálně rok

Pokud už se rozhodnete pro nějakou zemi, plně se jí věnujte minimálně celý rok. Musíte vybudovat značku a vidět růst.

Čemu se vyhnout

  • Nenapodobujte - Pokud je již vámi vybraný trh obsazen, nesnažte se imitovat nabídku, které na trhu již úspěšně funguje. Je lepší najít trh v jiné zemi.
  • Nesměřujte přehnané investice do regionu, který není prověřen.

-ka-

Zdroj: Sales & Marketing Management - americký server pro obchodníky a marketéry
Zobrazit přehled článků ze zdroje Sales & Marketing Management