Jak získat zákazníky na prodejním veletrhu

Chystáte se na veletrh? Server Allbusiness.com publikoval článek o tom, jak na veletrhu najít co nejvíce zákazníků.

1) Stanovte si, čeho chcete na veletrhu dosáhnout

Pokud je váš prodejní cíl v rámci veletrhu představit se potenciálním klientům, je vaše strategie špatná. Zákazníci přicházejí na veletrhy proto, aby nakupovali. Vašim úkolem na veletrhu by mělo být naučit se rychle posoudit ty, kteří vás navštíví. Poté máte šanci posunout prodejní proces na vyšší úroveň a tím ho i zrychlit. Ještě lepší je si dopředu vytipovat jednotlivce nebo firmy, které by o vás mohli mít zájem, a pozvat je k návštěvě vašeho stánku. Nebo se přímo snažte sjednat s potenciálními klienty schůzku, které se uskuteční přímo na veletrhu.

2) Rozeznejte zákazníky

Jak již bylo řečeno, musíte co nejrychleji poznat, co jsou zač lidé, kteří vás na vašem stánku navštíví. Mějte systém na ukládání vizitek. Na jednu hromadu (nebo do jedné kapsy) ukládejte vizitky těch klientů, o kterých si myslíte, že existuje šance na uzavření obchodu a že se vám tento obchod vyplatí. Druhá část je pro ty, u kterých jsou šance na uzavření obchodu nízké.

Než zákazníky rozřadíte, zeptejte se jich na otázky, které vám v tom pomohou. Stanovte si kritéria, podle kterých se budete rozhodovat, zda je to klient vhodný pro vás nebo ne. Může se jednat o počet zaměstnanců, rozpočet nebo obchodní situace, ve které se společnost či jednotlivec právě nachází. Pomoci vám může ti to, zda společnost roste nebo stagnuje.

3) Setkání

Vaše návštěvníky z veletrhu kontaktujte do 24 hodin. S těmi, o kterých si myslíte, že uzavřete obchod, si sjednejte schůzku. Ta může být po telefonu i tváří v tvář. Pro ty návštěvníky, u kterých je nižší pravděpodobnost, se snažte vytvořit strategii, jak je dostat do vašeho prodejního systému. Snažte se s nimi navázat pravidelný kontakt. Je možné, že dnes není vhodná doba na uzavření obchodu s nimi. To ale neznamená, že nenadejte v budoucnosti. Proto by si vás měli pamatovat.

Další tipy najdete v našich předchozích článcích:

Předveďte se na veletrhu v tom nejlepším světle

Průvodce účastí na veletrhu

Jak přilákat návštěvníky

-ka-

Zdroj: AllBusiness - americký server a komunita pro malé a střední podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje AllBusiness