Jak se vyrovnat s nevydařeným obchodem

Vytisknout

Mnozí obchodníci se špatně vyrovnávají s neúspěchem. Pokud se však chtějí přes neuzavřené obchody přenést, musejí si svůj neúspěch připustit. Důležité je zbavit se negativních myšlenek a pocitů a pokračovat dál. Pomoci může například rozhovor s jiným obchodníkem, který podobnou situaci zažil. Sdílení zkušeností a možnost vyjádřit frustraci je velmi osvobozující. Lépe si pak uvědomíte, že před sebou máte další den, týden, měsíc či rok, abyste svůj neúspěch zlomili.

Snažte se odhalit, co jste udělali špatně

Prověřte svůj přístup, strategii, silné i slabé stránky. Úspěšní obchodníci vědí, že prodej je proces, nikoli jednorázová akce. Vědí, že je třeba uchovat si pozitivní postoj, efektivně získávat nové potenciální zákazníky, upravovat prezentace na míru a nabízet kvalitní poprodejní služby.

Představte si úspěch

Vizualizace je silná zbraň. Než se pustíte do dalšího obchodu, projděte si v mysli celou svou prezentaci. Promítejte si jednotlivé kroky a body, které chcete zdůraznit. Představujte si, jak přijdete s novými výhodami, až se seznámíte s potřebami potenciálního zákazníka. 

Předem zákazníka prověřte

Možná jste přišli o zákazníka proto, že jste nevěnovali dostatek času jeho prověření. Standardizovaná sada otázek vám pomůže odhalit, zda je pro vás tím správným zákazníkem. Čas, který tomu věnujete, neznamená nic ve srovnání se ztrátou času v případě zákazníka, který vaše výrobky či služby nepotřebuje.

-kk-

Zdroj: BusinessBrief.com - americký informační portál o byznysu
Zobrazit přehled článků ze zdroje BusinessBrief.com
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace