Jak řídit zákaznické zkušenosti

Projektoví manažeři jsou ústředním bodem pro zákazníky a závisí na nich úspěšné vzájemné vztahy po celou dobu realizace projektů. Tito lidé většinou mají potřebné zdroje a dovednosti, jako jsou manažerský rozhled, cíle, čas, rozpočet, rizika apod. Kritickým předpokladem úspěchu je však zajištění holistického (celostního) řízení zákaznických zkušeností. Projektový manažer proto musí být silný v řízení „lidského faktoru“.

Ztotožňujete se s názorem, že kdyby nebylo těch proklatých lidí, řízení projektů by bylo jednoduché? Článek je nabízí deset tipů, jak se z této nešťastné situace dostat. Toto jsou první čtyři:

- Znejte své zákazníky. Uvědomte si, že zákazník je každý, kdo na vás závisí. Může to být vyšší management vaší firmy, klientská firma, jiná skupina zaměstnanců vaší firmy, koncový uživatel vašeho projektu nebo kdokoli z podílníků.

- Ukažte kritické dovednosti. Dříve, než získáte druhé na svoji stranu, musíte prokázat celé portfolio dovedností. Jedná se zejména o schopnost řízení času, řízení interpersonálních vztahů, organizování informací a mluvené komunikace.

- Staňte se vlastníky zákaznických zkušeností. Uvědomte si, že zkušenosti zákazníků jsou totéž co realita. Pokud nebudete řídit zkušenosti svých zákazníků, obrátí se jinam.

- Zajímejte se o kritiku. Jakožto manažeři musíte být optimisty, nikoli však přehlížet názory ostatních. Když od někoho z kolegů uslyšíte větu jako: „Dobře, ty jsi šéf.“, ihned se zajímejte o to, co podle jeho názoru děláte špatně.

-kk-

Zdroj: CRM Today - informace z oblasti péče o zákazníka, CRM
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Today