Jak poznat skutečné potenciální zákazníky

Ilustrační snímek

Najít ideální zákazníky není snadné. Mnoho lidí, kteří by teoreticky o vaše produkty mohli mít zájem, nakonec odmítne nakupovat. Je proto důležité vytvořit si analýzu na základě kvalitních dat. Tato analýza vám pak pomůže najít vhodné zákazníky a plnit vaše cílů. Jak nejlépe takovou analýzu vytvořit a najít zákazníky přesně podle vašich představ popsal server Inc.com.

1) Proveďte hloubkovou analýzu

Vaši cílovou skupinou mohou být např. ženy mezi 20 a 30 lety, které mají rády zvířata. Je ale potřeba jít ještě hlouběji a snažit se zjistit více o jednotlivých ženách. Jako například, která konkrétní zvířata má ráda, jaké stránky navštěvuje, zda je tato záliba nějak spojena s profesionálními zájmy, případně zda se nějak angažuje v rámci práv zvířat. Hloubková analýza možných zákazníků vám pomůže nacházet mezi nimi podobnosti a zjistit, co jim na trhu chybí a nabídnout to.

2) Zabývejte se těmi, kteří mají skutečný zájem nakoupit

Lidí, které mohou mít zájem o vaše výrobky, může být mnoho. Ne všichni jsou ale ochotni nakupovat. Zabývat se těmito lidmi je tak ztráta času. Snažte se tedy zjistit, kdo je ochoten nakupovat a na ně zaměřte svou prodejní kampaň.

3) Nenabízejte všechno všem

Nesnažte se každému prodat všechno. Pokud dáte zákazníkům příliš možností k nákupu, budou se cítit zahlceni a nakonec si nevyberou nic. Vytvořte si databázi zákazníků, pochopte jejich podnikání a sledujte výrobky, které již mají. Pak můžete vytvořit pro zákazníka ideální cestu k vašemu výrobku. K proměně potenciální zákazníka v opravdového zákazníka potřebujete vytvořit strategii a tu vytvoříte pouze tehdy, když budete mít dostatečná data.

-ka-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com