Jak na zpětnou vazbu od zákazníků

Když máte přesné, vyvážené a hodnotné informace o svých zákaznících, získáváte konkurenční výhodu na svém trhu. Článek proto shrnuje šest rad, jak tyto informace získat.

- Zeptejte se. Nejjednodušší způsob, jak zjistit, co lidé chtějí od vašich produktů a služeb, je zeptat se. Je chybné domnívat se, že to víte. Vždy se proto ptejte a jednejte podle odpovědí.

- Buďte svým vlastním zákazníkem. Můžete si vyzkoušet projít procesem nákupu ve vaší firmě krok po kroku a vidět jej z perspektivy zákazníka. Můžete se dokonce stylizovat například do vozíčkáře, cizince apod.

- Focus Groups. Reprezentativní skupiny zákazníků, které vám budou poskytovat informace o svých potřebách a preferencích, jsou velmi efektivní.

- Dotazníky a průzkumy. Požádání zákazníků o písemné informace, je jedna z nejzavedenějších technik získávání zpětné vazby. Je tomu tak proto, že pokud je dobře vymyšlená, funguje.

- Statistiky užívání. Nejdůležitější současné informace o tom, zda jsou zákazníci spokojeni s vašimi službami, ukazují, zda pokračují v nákupu u vás nebo vás používají.

- Zaměstnanci v první linii. Tito zaměstnanci mají nejvíce informací, jsou důvěryhodní a také jsou nejméně nákladným zdrojem zpětné vazby. Měli byste je proto podporovat v budování silných vztahů se zákazníky.

-kk-
Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace