Iluze, kterým věří prodejci

O prodejcích se někdy říká, že lžou. Ve skutečnosti to vesměs není pravda. Skutečným problémem prodejců není lhaní klientům, ale sám sobě. Žijí často v iluzi, díky které pak nepracují tak efektivně, jak by mohli.

Iluze první: „Zakázka je v klidu. Můžu ji považovat za uzavřenou.“

Když prodej zdárně postupuje, všichni máme tendenci trošku polevit. Problém je, že prodej je uzavřen až po podepsání smlouvy, dodání produktu a rozhodnutí ho nevrátit ve stanovené době.  Může se stát cokoliv, takže i zákazník rozhodnutý nakoupit bude muset nákup odložit. Proto nejásejte moc brzy.

Iluze druhá: „Špatně prodávám, protože je špatný produkt.“

Na trhu nikdy dlouho nevydrží produkt, který nemá co nabídnout jeho potenciálním zákazníkům. A zároveň neexistují perfektní výrobky či služby.  Máte-li od zákazníků hodně negativních informací, požádejte kolegy obchodníky o doporučení, které vlastnosti produktu během prodeje využívají jako stěžejní.

Iluze třetí: „Při současné tržní situaci se nedá nic prodat.“

Ať je ekonomická situace jakákoliv, lidé vždy potřebují nakupovat. Pochopitelně v době krize dojde k útlumu, ale neznamená to, že se neprodá nic. Opět stojí za to inspirovat se u kolegů, kteří vykazují lepší výsledky. Možná je načase změnit svou prodejní strategii.

Iluze čtvrtá: „Můj způsob prodeje je perfektní, neměl bych ho měnit.“

Život se mění a podle toho je třeba měnit svůj přístup i během prodeje. Takže žádná taktika nebude fungovat navždycky. Zkuste si proto občas trošku pohrát a vyzkoušet něco nového. I když to nepřinese výsledky, něco se z toho naučíte.

Iluze pátá: „Plním cíle podle plánu, proto si nemusím zaznamenávat všechny svoje aktivity.“

Vyšší organizace práce v prodeji znamená velkou výhodu. Podrobná evidence vám dává přehled o tom, jak daleko jste s různými potenciálními zákazníky. Umožňuje vám dlouhodobě plánovat jak svoje aktivity, tak i svoje příjmy.

-th-

Zdroj: About Sales - část amerického portálu About.com věnovaná prodeji
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Sales