Co zákazník chce, ale nepřizná vám to

Zákazníci vám nepřetržitě lžou – věděli jste to? Není v tom zlý úmysl, jen snaha uchránit city a vyhnout se konfrontaci. Až pak jednoho prostě dne zmizí, aniž byste zaznamenali, že byl někde problém.

Podívejte se proto na následujících 7 věcí, které by od vás zákazník chtěl, ale neřekne to:

  1. Na vzhledu záleží.  Nemělo by, ale záleží. Jak vypadáte vy i celý váš tým. Klient chce, abyste vypadali i působili příjemně a profesionálně.
  2. Dokažte, že s námi chcete obchodovat. Pokud zahájíte schůzku slovy: „Řekněte mi o své firmě,“ pak jste se nepřipravili. Zjistěte maximum a na schůzce to prezentujte. Ptejte se jen na konkrétní věci, které potřebujete vědět a nezjistili jste je. Nabídněte klientovi, aby vás opravil, pokud něco o jeho firmě prezentujete špatně.
  3. Ta vaše věc je moc komplexní. Když vysvětlujete, co děláte, zjednodušte to. Jste najati na projekt, jiné detaily klienta jen matou.
  4. Buďte dostupní 24/7. Každý klient chce, abyste tam byli jen pro něj.
  5. Chci jednat pouze s vámi. Všichni vědí, že šéfové firem mají největší moc zajistit, aby se věci pohnuli. Proto s nimi chtějí jednat. Klient by neměl nikdy mít pocit, že je předán někomu jinému, protože vy máte jiného, důležitějšího zákazníka.
  6. Naznačte, že si mě vážíte. Třeba dárkem, kterým vyjádříte svůj dík.
  7. Udělejte na mě dojem! Řekl vám klient, že na tohle nemá rozpočet? Ale obvykle má, jen ho prostě chce jinak alokovat. Ukažte jim, proč by ho měli věnovat vám.

 

-th-

Zdroj: OPEN Forum - americký server sdružující komunitu malých a středních podnikatelů
Zobrazit přehled článků ze zdroje OPEN Forum