Chcete se stát lepším obchodníkem? Víme, co dělat a co nedělat

Dá se říci, že neexistuje něco jako stagnující obchodník. Obchodník se totiž buď neustále posouvá, vzdělává a zlepšuje, anebo začne stagnovat a jeho výsledky zpravidla spadnou pod udržitelný limit. Jestliže jste prodejce, který má ambice stát se co možná nejlepším a vydělávat hodně peněz, věnujte pozornost několika následujícím tipům, na co byste se měli zaměřit a co byste naopak neměli dělat.

Co funguje?

Podle serveru Sales Gravy je celá řada činností, které vás v dlouhodobém horizontu posunou dál v kariéře, obchodních schopnostech i komunikačních dovednostech. Zaměřte se na následující aktivity:

  • Čtení. Čtení odborných knih, ať už o vašem oboru nebo obecně o prodeji a obchodu, vás každopádně posouvá dál. Stejně tak vám ale rozšiřuje rozhled čtení obecně. Čtěte pokud možno každý den a budete šťastnější, klidnější a světa znalejší.
  • Zvyšování odbornosti. Zvyšujte si odbornost tím, že se budete zajímat o nové trendy a novinky z oboru. Zajímejte se o konkurenci, o asociace, které sdružují vám podobné společnosti, a obecně se snažte být aktivní součástí komunity kolem vašeho produktu / oboru.
  • Cvičné hry. Hrajte s ostatními kolegy hry a příběhy, kterými si nacvičíte reálné situace. Někdo může hrát problémového zákazníka, jiný se s ním bude snažit domluvit. Jakékoliv zkoušení nanečisto vám pomůže a pokud z toho uděláte zvyk celého týmu, je to jenom dobře.

Co nefunguje?

Některé praktiky, ač bohužel hojně rozšířené mezi obchodníky, nefungují. Zde jsou věci, kterým byste se měli každopádně vyhnout:

  • Stěžování si. Neúspěšní prodejci si často stěžují. Na nedostatek kontaktů, na stav ekonomiky, na produkt, který prodávají, nebo na management. Pravda je ale taková, že nejlepší obchodníci dovedou využít každé situace ve svůj prospěch a vždy na ní vydělat.
  • Rezignace na hledání nových postupů. Každý obor a každé obchodní prostředí se neustále mění. Stejně tak se mění technologie kolem nás a očekávání zákazníků. Proto musí obchodníci neustále zkoušet nové věci a nezůstávat donekonečna u praktik, které fungovaly kdysi.
  • Uzavřenost vůči okolí. Dobrý obchodník musí mít především dobré kontakty a vztahy. A to jak s kolegy, tak s ostatními lidmi z oboru. Ten, kdo není ochoten naslouchat, není otevřen žádným novým myšlenkám a nezajímá se o ostatní a o to, co si myslí, nikdy nemůže v obchodě dosáhnout většího úspěchu.

-mm-                                                                                        

Zdroj: Sales Gravy - mezinárodní komunita profesionálů v oblasti obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Sales Gravy
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace