Cesta do hlubin zákazníkovy duše

Zavádění jakéhokoli marketingového programu vyžaduje hluboké porozumění přáním a potřebám zákazníků. Nákupní chování zákazníků ovlivňují především dva druhy psychologických preferencí.

-Implicitní preference. Jde o chování, které ukazuje, kdo zákazník doopravdy je. Marketéři, kteří je chtějí odhalit, by měli analyzovat data přímo poskytnutá zákazníky – například odkazy, na které klikali, zakoupené produkty apod. Ke zvýšení prodeje pak přispějete tím, že jim budete nabízet podobné produkty a dále se inspirovat veškerými takto získanými demografickými daty.

- Explicitní preference. Tyto preference vycházejí více z toho, jakou osobností váš zákazník chce být a produkty, se kterými chce být spojován. Existují určité trhy, jako je luxusní zboží nebo moderní technologie, které by měly stavět právě na tomto druhu chování. Zákazníkům je pak třeba nabízet takové informace, které jim pomohou lépe pochopit vaše produktové řady. Měli by vědět, jaké jsou vaše nejnovější a nejdokonalejší produkty.

-kk-

Zdroj: Target Marketing Magazine - web amerického čaospisu o direct marketingu a komunikaci se zákazníky
Zobrazit přehled článků ze zdroje Target Marketing Magazine
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace