8 signálů, že je čas propustit obchodního zástupce

Prodejní profese je bohužel náchylná k syndromu vyhoření. Obchodní zástupci mohou o práci ztratit zájem, a aniž si to uvědomují, postupně začne jejich pracovní činnost vykazovat velké trhliny. Obchodní zástupce v této konečné fázi může napáchat mnoho škody ve vztahu ke klientům, proto je záhodno, aby vedoucí týmu co nejdříve rozpoznal, že je třeba si na daného pracovníka dát pozor nebo jej rovnou nechat jít. Zde je osm signálů, které prozrazují, že se obchodní zástupce řítí takříkajíc ke dnu.

Ilustrační snímek

Klienti si stěžují

Podle serveru All Business je jedním z prvních varovných signálů to, že si na daného jedince začínají stěžovat i loajální zákazníci. Buď přímo, nebo nepřímo.

Nesplněné sliby

Daný obchodník na poradách slibuje, co vše udělá, ale nakonec se nic z toho nestane.

Chybějící vize

U obchodníka, který je ve slepé uličce, dochází ke ztrátě dlouhodobé vize. Vše, co dělá, je pouze krátkodobým řešením bez delšího výhledu.

Dohady o provizi

Obchodník se začne hádat o výši své provize, místo aby přemýšlel, jak více prodávat a být lepším pracovníkem.

Žádné inovace

Obchodní zástupce na konci sil přestane přicházet s inovativními nápady, pouze bezduše opakuje staré rutiny.

Prodej pod cenou

Aby prodejce měl alespoň nějaké výsledky, i přestože se moc nesnaží, začne často prodávat pod obvyklou cenou.

Chyby v CRM záznamech

Dalším znamením je to, pokud obchodník přestane zapisovat důsledně komunikaci do systému CRM nebo dělá chyby v databázích.

Vše proti nim

Jestliže je podle obchodníka neustále vše špatně, kromě něj, může se také jednat o znak, že je na čase, aby odešel z týmu.

-mm-

Zdroj: AllBusiness - americký server a komunita pro malé a střední podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje AllBusiness