4 účinné metody, jak přesvědčit nerozhodného klienta

V mnoha případech se stává, že se klientovi vaše nabídka líbí, ale nedokáže překonat nerozhodnost a dojít tak k jasnému závěru. U spousty lidí je to jednoduše strachem ze změny nebo ze závazku.

Jestliže se vám stane, že klient s rozhodnutím dlouho váhá, je na vás coby na prodejci, abyste využili některou z metod, které se v tomto případě dají použít, a pomohli tak klientovi překonat jeho nerozhodnost.

1. Usnadněte klientovi rozhodnutí

Abyste klienta neodradili, musíte mu podle serveru INC.com co nejvíce usnadnit cestu směrem k pozitivnímu rozhodnutí. Vyberte zákazníkovi tu nejvhodnější variantu, předvyplňte smlouvu nebo formulář a nechte na zákazníkovi, aby pouze kývl nebo smlouvu podepsal.

2. Uveďte falešnou variantu

Pokud se klient nemůže rozhodnout mezi dvěma možnostmi, efektivním trikem je přidání třetí, falešné varianty. K levnější a dražší variantě tak můžete přidat ještě jednu vyloženě předraženou a klient tak bude vidět druhou původně nabízenou variantu jako kompromis.

3. Buďte věcní a struční

Nic nekazí obchod tak jako přemíra informací. Vaše nabídka musí být zcela jasná, stručná a jednoduše pochopitelná. Ulehčíte tak klientovi dlouhý čas přemýšlení a vyhnete se tomu, že se klient kvůli přehlcení informacemi stáhne.

4. Soustřeďte se na budoucnost

Klienti jsou často paralyzováni daným okamžikem, kdy je čeká velké rozhodnutí. V tom případě je nutné zaměřit se na popis vize, kam klienta váš produkt v budoucnu zavede, a zákazníkovi tak podpis smlouvy bude připadat pouze jako počáteční krok směrem k vysněné vizi.

 -mm-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace