4 triky, jak vždy překonat měsíční prodejní cíle

Žádný obchodník ani podnikatel by neměl pracovat takříkajíc naslepo. Všichni by měli mít nějakou strategii, plány a cíle. A to jak dlouhodobé, tak krátkodobé. V obchodní sféře často dobře fungují systémy měsíčního hodnocení prodejů a tedy i měsíční obchodní cíle. Zde jsou čtyři triky, jak těchto cílů každý měsíc nejen dosáhnout, ale i je překonat.

Tyto triky uveřejnil ve svém článku odborný blog společnosti HubSpot.

Mějte dlouhodobý plán

Základem úspěchu je mít dobře vypracované plány. A to je možné pouze tehdy, když postupujete odzadu dopředu. Jinými slovy, nejdříve je nutné vytvořit si roční plán. Ten pak rozkouskovat na dílčí cíle a následně na měsíční plány. Nezapomeňte započítat do plánu i případné nemoci, dovolené nebo období, která jsou tradičně v rámci roku chudá na prodeje ve vašem oboru.

Neustále hledejte nové klienty

Mnoho prodejců dělá tu chybu, že jakmile se jim začne krátkodobě dařit, zapomenou v průběhu jednání s aktuálními potenciálními klienty hledat zcela nové zákazníky. Pak dokončí rozjednané obchody a zjistí, že musejí začínat od začátku. Nikdy nepřestávejte kontaktovat nové a potenciální klienty, ani když se vám momentálně daří.

Naučte se v lidech vyvolat pocit urgence

Jedním z nejlepších způsobů, jak urychlit prodejní cykly a jak často vůbec klienta rozhoupat k rozhodnutí, je vytvořit u zákazníků pocit urgence. Vytvořte autentický systém časově omezených nabídek, nabídek platných pouze do vyprodání zásob nebo cokoliv, co zkrátka donutí klienty rozhodnout se ihned.

Naučte se ihned rozpoznávat ztracené případy

Dobrý obchodník musí umět rozpoznat příležitost, stejně tak ale musí umět poznat, když se jedná o předem ztracený případ. Začněte vnímat, jak můžete podle určitých znaků co nejdříve poznat klienta, kterému nemá cenu věnovat čas, a tyto případy utněte hned ze začátku, abyste neplýtvali drahocenným časem.

-mm-

Zdroj: HubSpot Blog - blog na stránkách společnosti HubSpot věnovaný marketingu a obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje HubSpot Blog