3 způsoby osobního rozvoje ze staré školy, které ale výborně fungují

V mnoha odvětvích lidské činnosti se přichází s novými a moderními postupy, které v efektivitě často předčí ty staré. Nejinak tomu je i v obchodní branži. Existují přesto určité staré postupy, které nikdy překonané nebyly, ale na které často noví mladí obchodníci zanevřeli, protože jim připadají příliš jednoduché a nemoderní. A přitom často právě v jednoduchosti je síla.

Dnes vám ukážeme tři způsoby ze staré školy, jak se můžete osobně rozvíjet a vylepšovat své obchodní dovednosti, které byste rozhodně měli praktikovat.

Mluvení na sebe do zrcadla

Tuto scénu známe často z amerických filmů. Obchodník na sebe před důležitou schůzkou mluví do zrcadla a dodává si odvahu. Pro řadu z nás je tato představa tak směšná, že jsme tuto taktiku ani nikdy nevyzkoušeli. Podle SalesGravy tím ale děláme chybu. Zkuste si například říci vaši obchodní prezentaci sobě do očí do zrcadla. Zezačátku vám to bude nepříjemné, ale postupně si tím dodáte sebevědomí a odkryjete i některé nové nešvary vaší komunikace. A hlavně – jestliže nejste ani vy schopni se na vás dívat, jak něco prezentujete, jak můžete očekávat od ostatních, že vás budou poslouchat?

Sepisování cílů na papír

Vaše dlouhodobé cíle by neměly být pouze ve vaší hlavě. Měli byste je mít co nejvíce na očích, a to černé na bílém. Opět vám možná přijde zvláštní psát si na papír například: „Lepší skloubení pracovního a rodinného života“ nebo „Navýšení prodejů o 25% v roce 2018“. Pokud vám ale vaše sny připadají zvláštní nebo vágní na papíře, skutečně věříte, že intenzivně pracujete na jejich dosažení každý den?

Nahrávání telefonátů

Zajímá vás, jak zníte po telefonu? Nebo si nejste jisti, proč vás poslední volaný potenciální zákazník odmítl, i přestože vám se zdálo, že byl vhodným kandidátem na to stát se vaším klientem a vy jste podle vás udělali vše tak, jak jste měli? Naučte se nahrávat si vaše telefonní hovory, případně se nahrávejte sami na diktafon při přípravě. Vždy ale mějte na paměti, že musíte mít k nahrávání svolení volaného.

 

-mm-

Zdroj: Sales Gravy - mezinárodní komunita profesionálů v oblasti obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Sales Gravy
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace