Fotosoutěž na Facebooku: Jak maximalizovat efekt pro značku

Ilustrační snímek

Fotografie představují médium s největším virálním potenciálem a Facebook je toho nejlepším důkazem: Denně je zde nahráno 350 milionů fotek. I proto firmy rády využívají fotosoutěže, které jsou u spotřebitelů velmi populární. Pod vidinou výher poskytnou své oblíbené fotografie a značkám se zvýší povědomí i angažovanost publika.

Jak tedy udělat fotosoutěž co nejlépe?

  1. Stanovte si cíle. Co bude měřítkem úspěchu akce? Nestačí jen zvýšení počtu fanoušků či „vytvoření“ angažovanosti. Zkuste být konkrétní a položit si otázky: Co (jaký produkt, značku, novinku) chcete podpořit? Jaké informace potřebujete od fanoušků získat? Jak je motivujete k účasti? Jak dlouho má soutěž trvat? Jak zapojit fanoušky po jejím ukončení? Ihned po skončení připravte plán, jako nové lidi oslovit a přeměnit je na zákazníky.
  2. Zjednodušte účast. Pokud jsou pravidla vstupu složitá, účastníky snadno odradíte. Proto si jasně řekněte, jak má vypadat jednoduchý vstupní formulář, a které informace jsou pro vás opravdu nezbytné. Rovnou také účastníky ve stručnosti informujte, co je čeká po registraci. Samozřejmostí jsou pobídky jako slevové kupony, které zároveň rychle umožní zvýšit tržby.
  3. Soutěž dobře propagujte. Využijte všechny platformy, které využíváte. Můžete zavést speciální soutěžní hashtag, který nasdílíte napříč sociálními médii, e-mailem i jakýmkoliv dalším inzertním způsobem.
  4. Respektujte pravidla. Prostudujte si soutěžní pravidla Facebooku a řiďte se jimi. V opačném případě může Facebook soutěž zablokovat.

-th-

Zdroj: Ragan's PR Daily - denní zprávy, doporučení a názory z oboru PR, marketingu, sociálních sítí a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ragan's PR Daily