How to use the power of mothers on social media

Jak využít mateřskou sílu na sociálních sítích

Mothers represent considerable buying power amongst the population. We have mentioned in the past that working with them can be very beneficial for the brand; the same applies to social media. Let's look at the basic facts about mums' behaviour here:

  • 66% of mothers perceive social networks as a good source of information.
  • 65% obtain information about products and services through social networking.
  • Mothers are 20% more likely to use social media than the general population.
  • 47% of those who use it visit several times a day.
  • 70% of mothers publish on social networks about a brand (products or services).
  • Mothers are 38% more likely than the average American to become fans of a brand.

Based on scientific facts, the divergence of behaviour of mothers on the internet compared to the general population is based on the biological differences between men and women: women have more connections in the brain between the left and right hemispheres, while men rather have wiring within each hemisphere separately. Therefore, women often handle multiple tasks simultaneously and men are better at concentrating on one thing at a given moment. Women often use social media while doing something else. This also explains why they use it more frequently than men (78% vs 69%). Additionally, the greater the time pressure, the better women can handle multitasking.

How to utilise these characteristics of mums?

  1. Hit their highest values. Mothers always establish connections and nurture relationships; they have a sense of cooperation. Brands must clearly communicate the support of these values and prove their understanding of values for mothers.
  2. Involve them in conversations. Mothers converse to share information, establish relationships and nurture them. Brands need to speak with them and engage them. Content focused only on the product will not achieve this. Actions where brands help build relationships between mothers have proven successful.
  3. Show empathy. Mums react to this. They respond best to a brand story with which they can empathise, having already experienced something similar themselves. You can find inspiration for such content by listening to mothers and asking for their opinions, e.g. via brief questionnaires with a reward for completion.

-th-

    Jak využít mateřskou sílu na sociálních sítích

    Matky představují v populaci značnou kupní sílu a již v minulosti jsem psali o tom, že spolupráce s nimi může být pro značku velmi přínosná. Totéž platí na sociálních sítích - podívejme se na základní fakta o jejich chování zde:

    • 66 % matek vnímá sociální sítě jako dobrý zdroj informací.
    • 65 % získává informace o produktech a službách prostřednictvím vazeb na sociálních sítích.
    • Matky využívají sociální média o 20 % pravděpodobněji než zbytek populace.
    • 47 % z těch, které je využívají, je navštíví několikrát za den.
    • 70 % maminek publikovalo na sociálních sítích informace o značce (produktech či službách).
    • Matky se stanou fanouškem značky o 38 % pravděpodobněji než průměrný Američan.

    Chcete-li se dopídit vědecké podstaty rozdílnosti chování maminek na internetu oproti běžné populaci, stačí vycházet z biologických rozdílů mezi muži a ženami: Mozek žen má mezi levou a pravou hemisférou větší množství spojení než mozek muže, který má vazby spíše v rámci každé hemisféry zvlášť. Proto ženy často zvládají více úkolů zároveň a muži se zas lépe soustředí na určitou věc v daný moment. Ženy tedy používají sociální média často při jiné činnosti. To také vysvětluje, proč je využívají častěji než muži (78 % vs 69 %). Navíc platí, že čím větší časová tíseň, tím lépe ženy multitasking zvládají.

    Jak tyto vlastnosti maminek využít?

    1. Zasáhněte jejich nejvyšší hodnoty. Matky odnepaměti navazují a pěstují vztahy, mají smysl pro spolupráci. Značka tedy musí jasně sdělovat, že tyto hodnoty podporuje a hodnoty maminek chápe.
    2. Zapojte je do konverzace. Matky konverzují, aby sdílely informace, vytvářely vazby a pěstovaly je. Značky s nimi tedy musí mluvit a zapojovat je. Obsahem zaměřeným jen na produkt toho nedosáhnou. Úspěch mají organizace na podporu budování vztahů mezi maminkami za podpory značky.
    3. Buďte empatičtí. Maminky na to slyší. Nejlépe reagují na příběh značky, do kterého se samy dokážou vcítit, protože něco podobného již samy zažily. Inspirací pro obsah jsou rozhovory maminek mezi sebou a časté otázky na jejich názory např. pomocí stručných dotazníků, za jehož vyplnění budou odměněny.

    -th-

    Zdroj: Social Media Today - odborný web zaměřený na sociální sítě
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Social Media Today