Tips for salespeople seeking clients for a new start-up

Tipy pro prodejce, kteří hledají klienty nového start-upu

Establishing business activities for start-ups can be a little frustrating and difficult compared to working for an established, well-known company. Though you might know that your product is innovative and exclusive, people simply prefer the brands that they know. This makes persuading others about the qualities of your solution, without the backup of a stable and traditional company, a challenge for even the more experienced salesmen. Here are seven tips for those that want to do business with the products of a start-up.

Content marketing

As a LinkedIn Pulse article states, an ideal form of promotion for start-ups is so-called content marketing, This isn't advertising per se, but informational materials that include information about your products (blogs, reviews, articles, web entries, etc.)

Let yourself be seen

You need to get the name of your company under the skin of your prospects. They shouldn't only hear about it for first time when you approach them with your offer. Conferences, trade fairs and presentations are a great option for you.

Unique product

By offering a product that has already been manufactured a thousand times before by other companies doesn't give the prospect any reason to choose you over an established enterprise. A unique and absolutely exclusive solution is the key.

Branding

“Branding”, or creation of a brand, its style and building up knowledge about it, should not be underestimated. Come up with a unique style and stick to it.

Address authorities

Before addressing the individual end clients, focus on opinion leaders – gurus, blog authors, celebrities, commentators, professionals.

Services

Even the best product will not sell well if not accompanied by excellent customer care and additional services.

Partner organizations

The more the merrier. Find a relevant start-up company and begin a barter cooperation with them.

 

 

-mm-

    Tipy pro prodejce, kteří hledají klienty nového start-upu

    Vyvíjení obchodní činnosti pro začínající „start-up“ může mít v porovnání s prací pro zavedenou a známou firmu poněkud frustrující a náročné. I přestože často víte, že váš produkt je inovativní a exkluzivní, lidé jednoduše dávají přednost značkám, které znají, a přesvědčovat někoho o kvalitách vašeho řešení bez zázemí stabilní a tradiční firmy je výzvou i pro ty nejzkušenější prodejce. Zde je sedm tipů pro ty, kteří obchodují s produkty „start-upů“.

    Obsahový marketing

    Jak uvádí článek na LinkedIn Pulse, ideální formou propagace u start-upů je „content marketing“, tedy ne přímo reklama, ale informační materiály s informacemi o vašich produktech (blogy, recenze, články, příspěvky na webu…).

    Konference, veletrhy a prezentace

    Potenciální klienti musí dostat název vaší firmy pod kůži. Nesmí o vás poprvé slyšet teprve ve chvíli, kdy je oslovujete s nabídkou. Ideální jsou konference, veletrhy, prezentace.

    Jedinečný produkt

    Nabízet produkt již tisíckrát vyrobený jinými firmami nedává klientovi žádný důvod jít k vám místo k zavedené firmě. Základem je jedinečné a zcela výjimečné řešení.

    Branding

    „Branding“ neboli vytváření značky, jejího stylu a povědomí o ní nesmíte podceňovat. Vytvořte jedinečný styl a držte se ho.

    Oslovte autority

    Než začnete oslovovat přímo jednotlivé koncové zákazníky, zaměřte se na názorové autority (v angličtině „opinion leaders“) – guru v oboru, autory blogů, celebrity, komentátory, znalce.

    Služby

    I sebelepší produkt se nebude dobře prodávat, pokud nebude doplněn skvělým servisem a doplňkovými službami.

    Partnerské organizace

    Ve dvou se to lépe táhne. Najděte si jiný vhodný start-up a začněte spolupracovat na bázi barteru.

     

     

    -mm-

    Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
    Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Pulse
    Štítky: Prodejní techniky