Everyday negotiations

Každodenní vyjednávání

Negotiation skills are very important not only in your professional life, but also in your personal life. You can negotiate in order to close a big deal, to get more interesting and challenging tasks at work, and also to organize a perfect evening with your friends. That is the opinion of professional mediator Tammy Lenski, presented on saleshq.monster.com website.

She claims that many people think of negotiation only as a way to get something. But that is not the case. At work, almost every single conversation is a negotiation – be it deadlines, timelines, tasks or demands of various kinds. The very moment you put a cup of coffee on your desk, a negotiation starts.

According to Lenski, a negative way to look at negotiation is that it is something that needs to be won. A better approach is to consider a negotiation as a conversation. Then the tendency to be too confrontational can be avoided. Also, don’t waste your time picturing the worst possible scenarios. Instead, when preparing for a negotiation, try to see it from the other person’s perspective, this is much more constructive.

Hardball tactics are not always the best


When you negotiate with your coworkers, you have to keep in mind that you need to sustain ongoing relationships with these people. Try to figure out what your common interest is. Don’t play hardball, and don’t be selfish with your colleagues.

Ask the right question

You always know what are your needs and goals are in a specific negotiation. What you don’t know are the needs of your counterpart. That’s why you need to ask what the other person wants from you in return. Direct questions are often the most efficient way.

Talk about the issues right away. Try to specify the conditions that will enable you to accomplish the task rather than solely complaining about conditions that make it impossible. Do not hide your resentment, get rid of it by having positive and constructive approach instead.

-jk-

    Každodenní vyjednávání

    Vyjednávací schopnosti jsou klíčové jak pro kariéru, tak pro osobní život. Můžete vyjednávat o velkých obchodech, o tom, jak zajímavý a náročný úkol v práci dostanete, i o tom, jak zorganizovat příjemný večer strávený s přáteli. Takový je názor profesionální mediátorky Tammyi Lenskiové, který prezentovala na webu saleshq.monster.com.

    Mnoho lidí uvažuje o vyjednávání pouze v konotaci s vymáháním něčeho navíc, co pro sebe potřebují. Vyjednávání je však potřeba mnohem častěji. V práci je téměř každá konverzace zároveň i vyjednáváním, ať už se jedná o deadliny, časové rozvrhy, úkoly, nebo požadavky jiného druhu. Nadneseně by se dalo říct, že v ten samý moment, kdy ráno položíte hrnek s kávou na svůj stůl, začíná vyjednávání.

    Podle Lenskiové může být škodlivé přemýšlet o vyjednávání jako o něčem, co musí být vyhráno. Bezpečnějším postojem může být považovat vyjednávání prostě za jistý druh konverzace. Potom člověk nepropadne tendenci být konfrontační. Také se nevyplácí plýtvat časem na představy nejhorších možných scénářů, které mohou nastat. Místo toho je lepší věnovat tento čas tomu, abychom si představili jak se asi cítí druhá strana, abychom věc viděli z její perspektivy. Pak můžeme přijít i na mnohé konstruktivní myšlenky.

    Nátlakové vyjednávání není vždy to pravé

    Když vyjednáváte se svými spolupracovníky, musíte pamatovat i na dobré vztahy s nimi. Abyste uspěli, musíte se v tomto případě o to víc soustředit na jejich potřeby a snažit se odhalit společné zájmy. Nebuďte tvrdí a sobečtí, když jednáte se svými každodenními kolegy.

    Správná otázka

    Vždy budete znát své vlastní potřeby a cíle v určitém vyjednávání... co ale nemusíte znát, jsou cíle a zájmy protistrany. Proto se občas prostě musíte zeptat, co je požadováno na oplátku. Může to znít prostě, ale přímá otázka skutečně může mnohdy být ten nejlepší způsob, jak to zjistit.

    A když se objeví problém, promluvte si o něm otevřeně. Pokuste se specifikovat podmínky, které by vám umožnily požadavky protistrany splnit. Je to lepší, než neustále jen upozorňovat na podmínky, za kterých splnění možné není. Nesnažte se skrývat své rozčarování... místo toho buďte pozitivní a konstruktivní.

    -jk-

    Zdroj: Sales HQ - on-line komunita pro odborníky v oblasti prodeje
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Sales HQ