How to increase loyality in your current customers

Jak ve firmě zvýšit zájem o stávající klienty

Advice concerning sales, business, and customer service is often confined to new customers. Success is often measured in the number of customers contacted, acquired and in the amount of money the new clients bring in. However, in only chasing new customers, many people forget about the need to maintain current customers.

On its website, CustomerThink published three practical tips on how to incorporate an interest in customer service in the everyday running of your company.

 

1. Make all employees accountable for current customer service

Many business departments limit granting of bonuses to new contracts and clients. However, using bonuses to motivate employees, needs to find a way of incorporating rewards for continued client loyalty as well.

2. Individual clients should be assigned to specific employees

This way a particular employee is responsible for the client. By knowing which employee is responsible for the client you can link complaints or potential problems to that person..

3. Keep statistical data about clients who leave the company

It is important to collect analytical data on the number and quality of new contracts to measure the success of an individual salesperson, it is equally important to keep statistical  track of why clients leave the company. Only then is it possible to come up with a plan that would increase customer loyalty.

-mm-

    Jak ve firmě zvýšit zájem o stávající klienty

    Rady z oblastí problematiky prodeje, obchodu i zákaznického servisu se často orientují převážně na nové zákazníky – úspěch je měřen v počtu oslovených a získaných zákazníků a v penězích, které dané společnosti noví klienti přinesou. Často se však v honu za novými klienty zapomíná na potřebu věnovat se stávajícím zákazníkům.

    Server CustomerThink publikoval na svém webu tři praktické rady na to, jak zakomponovat zájem o péči o zákazníky do každodenního chodu společnosti.

     

    1. Učiňte péči o současné klienty jednou ze standardních odpovědností stávajících zaměstnanců

    Mnoho obchodních oddělení omezuje metodu vyměřování odměn na nové smlouvy a klienty. Aby však byli zaměstnanci dostatečně motivovaní starat se o současné zákazníky, je ze všeho nejlepší zakomponovat nějakým způsobem průběžnou péči o klienty i do výpočtu odměn.

    2. Jednotlivé klienty je potřeba přiřazovat konkrétním zaměstnancům

    Díky tomu je možno věnovat se jednotlivým klientům individuálně. Navíc zde dochází ke konkrétnímu určení toho, kdo je za daného zákazníka odpovědný – případné stížnosti klientů tak nemizí ve větru, ale mohou za ně být k odpovědnosti hnány konkrétní osoby.

    3. Veďte si statistiky o klientech, kteří od společnosti odejdou

    Stejně jako je důležité se v analýze úspěchů konkrétních prodejců zaměřovat na počet a kvalitu nově uzavřených smluv, je i stejně důležité věnovat se naopak statistikám, které se týkají případů, kdy klienti od společnosti odejdou. Teprve potom je možné připravit plán, který by takové případy omezoval.

    -mm-

    Zdroj: CustomerThink - americký portál zaměřený na péči o zákazníky