Would you like to increase your sales or raise the number of deals you are able to close? In that case, this article offers seven practical tips for sales professionals that may help you close more deals.
These tips were originally published on LinkedIn Pulse.
Tip no. 1: Focus on the quality of leads
First and foremost, it is essential to ensure that the potential clients you reach out to are of high quality. This means avoiding spending excessive time and energy on leads that are of poor quality or have little potential.
Tip no. 2: Become a recognised expert in your field
Stay up to date with the latest trends in your industry and build a strong personal brand based on your expertise and experience.
Tip no. 3: Keep your clients’ best interests in mind
Clients can tell when your only intention is to sell them something at all costs without really caring about them. Start by genuinely focusing on your clients’ well-being and from time to time don't be afraid to offer some valuable advice free of charge.
Tip no. 4: Learn to address common questions and objections
Prepare thoughtful responses in advance to the most frequent questions, doubts and concerns that clients might raise during a sales meeting.
Tip no. 5: Learn to recognise lost causes early on
Do you know what is just as important as identifying promising business opportunities? Recognising cases that are unlikely to succeed. Learn to spot the signs that indicate a particular prospect is not worth further investment of time and resources.
Tip no. 6: Take time to relax
You can only be an effective salesperson (and employee in general) if you allow yourself adequate rest. Always remember that proper relaxation is part of long-term success.
Tip no. 7: Visualise success and maintain a positive mindset
Would you like consistently to approach client meetings with energy and confidence? Take a moment before your meeting to visualise success. Close your eyes and imagine the client accepting your offer and you achieving your sales goal. This mental exercise will help you enter the meeting with optimism and a stronger belief in success, which can significantly increase your chances of closing the deal.
-mm-
Sedm tipů, které vám pomohou uzavírat více obchodů
Chcete více prodávat, případně navýšit objem obchodů, které uzavíráte? Pak tu pro vás v dnešním článku máme sedm tipů pro obchodníky, které vám pomohou uzavírat více obchodů.
Tyto tipy byly uveřejněny v článku na LinkedIn Pulse.
Tip č. 1: Zaměřte se na kvalitu kontaktů
V prvé řadě je nutné zajistit, aby kontakty na potenciální zákazníky, které oslovujete, byly kvalitní. Tedy abyste netrávili příliš mnoho energie na nekvalitní a neperspektivní potenciální zákazníky.
Tip č. 2: Buďte uznávaným odborníkem ve svém oboru
Zajímejte se o nové trendy ve vašem oboru a vybudujte si silnou osobní značku založenou na vašich znalostech a zkušenostech v daném oboru.
Tip č. 3: Mějte na mysli dobro vašich klientů
Klienti poznají, když se jim akorát snažíte za každou cenu něco prodat, a jinak se o ně nezajímáte. Začněte se proto zajímat o to, aby se vaši klienti měli skutečně dobře, a nebojte se jim občas dát i nějakou radu zcela zdarma.
Tip č. 4: Naučte se reagovat na nejběžnější otázky a pochybnosti
Předem si připravte možné reakce na nejčastější dotazy, pochybnosti a výtky, které mohou klienti během obchodní schůzky vyjádřit.
Tip č. 5: Naučte se rozpoznávat předem ztracené případy
Víte, co je stejně důležité jako rozpoznání dobré obchodní příležitosti? Rozpoznání předem ztraceného případu. Naučte se proto vnímat signály, které vám říkají, že nemá smysl na dotyčného potenciálního klienta plýtvat energií a jinými zdroji.
Tip č. 6: Relaxujte
Být dobrým obchodníkem (a obecně pracovníkem) můžete jenom ve chvíli, kdy si dopřáváte i dostatečný odpočinek. Pamatujte proto na to, že musíte umět i kvalitně relaxovat.
Tip č. 7: Vizualizujte si úspěch a udržujte si pozitivní přístup
Chcete si vždy udržet pozitivní přístup a jít do každé schůzky s potenciálním klientem naplno? Pak si čas od času vizualizujte úspěch. Před schůzkou na chvíli zavřete oči a představte si, že klient vaši nabídku přijímá a že jste dosáhli vašeho obchodního cíle. Půjdete tak na schůzku s pozitivní náladou a očekáváním úspěchu, což vaše šance na úspěšné uzavření obchodu výrazně zvedne.
-mm-