One of the most important tasks of sales representatives is to continuously identify new potential clients. Finding numerous new contacts that are also high quality contacts, with a strong likelihood of conversion, is particularly challenging. Here are four tips on how artificial intelligence can assist you with this task.
Identifying the profile of your ideal client
In order to find new ideal clients, you first have to understand what your ideal client actually looks like. AI can help you with this. Enter details about your product, your offer, or examples of your successful past deals and current clients into an AI text generator. It will generate a profile along with suggestions on where to find these customers.
Direct search for new contacts
More advanced AI tools also offer bots that can monitor and search the internet, social and professional networks, your database, email inbox, or other platforms based on specified criteria, and generate lists of potentially lucrative clients. Among the tools capable of this are LinkedIn Sales Navigator, Apollo.io, ZoomInfo, Lusha, and Clay.
Prioritization of contacts and tasks
Once you have a list of contacts, you can use AI to sort and prioritize them. As the HubSpot blog states, artificial intelligence can take a variety of factors into account, from the likelihood of successful engagement to geographical proximity. It can also help you organize and plan tasks and actions within your sales cycle to ensure that you approach these clients effectively and don't overlook any important steps.
Personalization of communication and optimization of sales offers
Artificial intelligence can also help you tailor your sales offers and personalize communication to suit each individual client. You can, for example, provide it with samples or examples of real-world communication or offers so that the AI can learn from them. It can then produce personalized content according to the specific characteristics of each client in a fraction of the time.
-mm-
Čtyři tipy, jak vám AI může pomoct najít více nových potenciálních klientů
Jedním z nejdůležitějších úkolů obchodních zástupců je neustále nacházet nové a nové kontakty na potenciální klienty. A obzvláště těžké je nacházet nové kontakty, které jsou zároveň kvalitní a u kterých je velká pravděpodobnost, že se u nich uzavření obchodu podaří a že se z nich doopravdy stanou noví klienti. Zde jsou čtyři tipy, jak vám s tímto úkolem může pomoci umělá inteligence.
Nalezení ideálního profilu vašeho klienta
Abyste mohli najít nové ideální klienty, musíte nejdříve vědět, jak vlastně váš ideální klient vypadá. A s tím vám právě AI může pomoci. Zadejte do některého z AI textových generátorů detaily o vašem produktu, o tom, co nabízíte, nebo příklady vašich úspěšných obchodů z minulosti nebo současných klientů. A AI vám vygeneruje profil vašeho ideálního klienta i s tipy, kde takové zákazníky najít.
Přímé vyhledávání nových kontaktů
Pokročilejší AI nástroje nabízí i roboty, které mohou na základě zadaných kritérií monitorovat a prohledávat internet, sociální a profesní sítě, vaši databázi, e-mailovou schránku nebo jiné platformy a generovat seznamy potenciálně lukrativních klientů. Mezi nástroje, které takové věci umí, patří třeba LinkedIn Sales Navigator, Apollo.io, ZoomInfo, Lusha nebo Clay.
Prioritizace kontaktů a úkolů
Ve chvíli, když už máte nějaký seznam kontaktů, můžete AI využít k jejich roztřídění a prioritizaci. Jak uvádí blog společnosti HubSpot, umělá inteligence může vzít v potaz řadu nejrůznějších faktorů, od pravděpodobné úspěšnosti oslovení až po geografickou vzdálenost od vás. Stejně tak vám AI pomůže roztřídit a naplánovat úkoly a kroky ve vašem prodejním cyklu, abyste tyto klienty úspěšně oslovili a nic neopomněli.
Personalizace komunikace a optimalizace obchodních nabídek
Umělá inteligence vám také může pomoci upravit obchodní nabídky a personalizovat komunikaci tak, že bude na míru jednotlivým klientům. Můžete jí například poskytnout nějaké vzory nebo příklady komunikace či nabídek z praxe. Tak, aby se na nich mohla AI natrénovat. A následně vám může za zlomek času vytvořit personalizovaný obsah podle specifik jednotlivých klientů.
-mm-
