More satisfied clients and employees: Not so obvious advantages of having excellent customer service

Spokojenější klienti i pracovníci: Ne tak očividné výhody, které přináší vynikající zákaznický servis

It is a well-known fact that customer service plays an important role in how clients see the given company as a whole and how loyal they are. If this is not enough to convince you to start working on having a customer service that is as good as possible, here are 4 benefits for a company/employer that are produced by a quality customer care.

More satisfied employees

As a LinkedIn Pulse article states, if your customer service is of good quality and employees know that they really are able to help their clients and that they can make them happy, these employees will be much happier. This of course leads in consequence to better work performance, improved customer satisfaction, and so on.

Improved loyalty of employees

This point is connected to the one above. If employees are happy, they will leave their jobs less. First, this means that customers will get used to familiar faces and they will see the employee loyalty as a positive proof that the company treats them well. Secondly, the company saves costs connected to recruitment of new workers, their training, etc.

Loyal clients

As it was mentioned at the beginning of this article, customer care and its quality play an immensely important role in how loyal the clients of that company are. It makes no sense perfecting your product if your customer service is not worth much.

More referrals

Many businesses underestimate the power of referrals. If you do not use this method of recruiting new prospects through your current clients enough, it is time for you to seriously consider this technique. One way of subsequently assuring that you get enough of an inflow of referrals is providing extraordinary customer service.

 

-mm-

    Spokojenější klienti i pracovníci: Ne tak očividné výhody, které přináší vynikající zákaznický servis

    Jak je známo, kvalitní zákaznický servis hraje významnou roli v tom, jak klienti vidí danou firmu jako celek a jak věrní jí také jsou. Pokud to nestačí k tomu, abyste se rozhodli zapracovat na tom, abyste měli co možná nejlepší možný zákaznický servis, zde jsou 4 výhody, které z kvalitní klientské péče přímo plynou firmě/zaměstnavateli.

    Větší spokojenost zaměstnanců

    Jak uvádí článek na LinkedIn Pulse, jestliže je zákaznický servis kvalitní a zaměstnanci ví, že jím skutečně dovedou klientovi pomoci a že jim tím činí radost, budou zaměstnanci mnohem šťastnější. To samozřejmě ve výsledku znamená lepší pracovní výkon, vyšší spokojenost zákazníků, a tak dále.

    Zvýšená věrnost zaměstnanců

    Tento bod souvisí s výše uváděným. Jestliže jsou zaměstnanci spokojení, budou i méně ze svých pozic odcházet. Zaprvé to znamená, že zákazníci si zvyknou na ty samé tváře a věrnost zaměstnanců budou považovat za pozitivní důkaz toho, že firma se k nim chová dobře. Zadruhé tím firma ušetří náklady za rekrutování nových zaměstnanců, jejich zaučování, apod.

    Věrní klienti

    Jak bylo zmíněno v úvodu článku, zákaznický servis a jeho kvalita hrají nesmírně důležitou roli v tom, jak věrní jsou klienti dané firmě. Nemá cenu neustále pilovat váš produkt, jestliže vaše zákaznická péče nestojí za nic.

    Více doporučení

    Mnoho podniků stále podceňuje sílu doporučení. Pokud nedostatečně využíváte možnosti doporučení nových klientů vašimi stávajícími zákazníky, je na čase, abyste se nad touto taktikou vážně zamysleli. Jedním ze způsobů, jak si následně zajistit přísun doporučení, je poskytovat nadstandardní zákaznický servis.

     

    -mm-

    Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
    Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Pulse