Four characteristics of efficient customer service

Čtyři charakteristiky efektivního zákaznického servisu

Customer care plays a key role in customer satisfaction and loyalty. It makes communication between the company and its clients easier, and it helps the sales department extend current deals with clients and sell them new products. In this article, we will look at what quality and efficient customer service looks like.

Consistent care

The website Customer Think advises you to be consistent in your customer care. The quality and form of the interaction with clients cannot oscillate between acceptable and insufficient. All employees should adhere to the same guidelines, and the information from the individual communication channels cannot contradict one another.

Quality CRM system providing up-to-date information

A quality CRM system should be automatic these days (we hope). Gather information about all the details of the interaction between your company and individual clients, and make the effort to have this information readily available to the customer service agents. Remember that the devil is in the details.

Willingness of the staff to deal with any problem

You must never brush a client off because their request is irrelevant or does not follow the rules set up by your company. Express a real interest in the client's problem, whatever it is, and try to come up with an ideal solution together with the client.

Well-trained employees

Though technology still marches forward, do not underestimate the input of the human factor in customer service. Most customers prefer to talk about their issue with a real-life person much more than through a web-based self-help platform.

 

-mm-

    Čtyři charakteristiky efektivního zákaznického servisu

    Klientský servis hraje klíčovou roli ve spokojenosti a loajalitě zákazníků. Ulehčuje komunikaci mezi firmou a jejími klienty a napomáhá obchodnímu oddělení prodlužovat stávající spolupráci se zákazníky nebo jim prodávat nové produkty. V tomto článku se podíváme na to, jak vypadá kvalitní a efektivní zákaznický servis.

    Konzistentní péče

    Web Customer Think radí, abyste byli ve vaší péči konzistentní. Kvalita ani forma interakce s klienty se nesmí měnit. Všichni zaměstnanci by měli postupovat podle stejných direktiv a informace z jednotlivých komunikačních kanálů si nesmí odporovat.

    Kvalitní CRM systém poskytující aktuální informace

    Kvalitní CRM systém je již v dnešní době (doufejme) samozřejmostí. Shromažďujte informace o veškerých podrobnostech interakce mezi vaší firmou a jednotlivými klienty a vyviňte úsilí, aby tyto informace mohli zaměstnanci zákaznického servisu kdykoliv pohotově využít. Pamatujte, že ďábel je v detailu.

    Ochota personálu řešit jakékoliv problémy

    Nikdy nesmíte klienta odbýt s tím, že jeho požadavek je nerelevantní nebo vybočuje z regulí, které má vaše společnost nastaveny. Projevte skutečný zájem o zákazníkův problém, ať je jakýkoliv, a snažte se společně se zákazníkem přijít na ideální řešení dané situace.

    Dobře vyškolení pracovníci

    I když technologie jdou stále dopředu, nepodceňujte přínos lidského faktoru v zákaznickém servisu. Většina zákazníků mnohem raději řeší problém s živým zástupcem firmy, nikoliv svépomocí přes webové rozhraní.

     

    -mm-

    Zdroj: CustomerThink - americký portál zaměřený na péči o zákazníky