Create a viral campaign in five steps

Vytvořte virální kampaň v pěti krocích

Do you want to make your campaign content go viral? Server Inc.com published a few tips how to do it.

1) Define specific goals

This is essential advice for any marketing campaign. Decide exactly what results you hope to achieve and set indicators of performance which can be measured

2) Take the time to understand your audience

For example, men and women respond to marketing content differently. Men react with more joy and women more emotionally. Of course, target groups are much more diverse. The key to catching your audience attention is to know what they consider important and what acts on their emotions. By activating the emotions of your target audience, chances are your content is more likely to be shared.  

3) Learn what makes people share

According to The New York Times study you need valuable and entertaining content.   Define yourself to others, make and nourish relationships and create self-fulfillment. Content which is most likely to go viral is that which acts on emotions. Try to surprise, excite or astonish. 

4) Experiment with different ideas

Think of various ideas. Then test your ideas with questions like: Does this present new information? Or old information in a novel way? Will people quickly figure out what it is about? Will it resonate with my target audience? If it succeeds, will it accomplish goals I defined at the start?

5) Interesting content

Visual content is easy to understand, so it is  an easier way to go viral. Do not forget that content should be easy to share around various platforms. Images have this advantage over long narratives. Audiences can get bored with video, so it should contain dramatic or surprising moments. Take time to make a title. Effective titles are those which make audience want to know more.

An example of a successful recent viral campaign is the "Bucket Challenge". You can read more about it our previous article entitled 6 tips you can learn from the "Ice Bucket Challenge".

-ka- 

    Vytvořte virální kampaň v pěti krocích

    Chcete, aby se váš obsah stal viráně úspěšnou kampaní? Server Inc.com publikoval několik rad jak na to.

    1) Stanovte si jasné cíle

    To je základní rada pro všechny marketingové taktiky. Ujasněte si, čeho konkrétně chcete dosáhnout a a určete si ukazatele výkonnosti, které můžete měřit.

    2) Věnujte dostatek času tomu, abyste opravdu poznali cílovou skupinu zákazníků

    Například muži a ženy vnímají marketingový obsah odlišně. Muži reagují s větší radostí, ženy více emocionálně. Cílové skupiny jsou ale samozřejmě daleko složitější. Klíčem k úspěšnému zaujetí publika je vědět, co lidé z dané skupiny považují za důležité a co působí na jejich emoce. Zaujmete-li emoce publika, máte šanci, že váš obsah bude sdílen.

    3) Zjistěte, co lidi přiměje  sdílet

    Podle studie New York Times musíte přinést hodnotný a zábavný obsah, nabídnout ostatním definici o sobě, tvořit a udržovat vztahy a v neposlední řadě sami sebe realizovat. Obsah, který má šanci stát se virálem, je ten, který působí na emoce. Snažte se v lidech vzbudit překvapení, nadšení nebo úžas.

    4) Zkoušejte různé nápady

    Vymyslete nejrůznější návrhy. Poté je podrobte otázkám jako: Přináší nápad něco nového?, nebo starou informaci v novém kabátě? Pochopí lidé rychle o čem to je? Zapůsobí obsah na mé cílové publikum? Pokud bude kampaň úspěšná, dosáhne cílů, které jsem stanovil?"

    5) Zajímavý obsah

    Vizuální obsah se snadno chápe, tím pádem má vyšší šanci stát se virální kampaní. Nezapomeňte, že obsah by měl být pohodlně sdílený na různých platformách. Obrázky mají výhodu oproti dlouhým příběhům. U videa hrozí, že se divák začne nudit, musí tedy obsahovat dramatické nebo překvapivé momenty. Práci si dejte s titulkem. Dobré jsou ty, které u diváka vzbuzují touhu dozvědět se víc.

    Příkladem úspěšné virální kampaně z poslední doby je „kbelíková výzva“. Více o ní se dozvíte v našem předchozím článku 6 tipů, které se můžete naučit od kbelíkové výzvy.

    -ka-

    Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com