„Word of mouth”: How to make your clients recommend you to their acquaintances

„Word of mouth“: Jak docílit toho, aby vás vaši klienti doporučovali svým známým

What is „word of mouth“? It is a form of marketing when clients recommend a company to their friends and acquaintances. Knowledge about the company then passes from one client to another through word of mouth. Why is this one of the best forms of marketing, and how do you make sure your clients recommend your company to their aquaintances?

Why is word of mouth one of the most effective forms of marketing?

Recommendations from clients are one of the best forms of promotion for your company. In today's world of countless possibilities in any field you can think of, people increasingly tend to trust recommendations of their friends and acquaintances. Your customers merely being satisfied doesn't automatically mean that they will recommend you to anybody. When recommending anything, people are putting their reputation and taste on the line. That's why they really have to be excited about your product to recommend it. What do you have to do so that people will recommend your company to one another?

Be unique

According to a LinkedIn Pulse article, your product must be, above all, original, either with its story or its realization. Only then will your clients be so excited that they will want to share their experience with others.

Be seen

If you aren't visible to your prospective clients, it might happen that even recommendations will not bring you new customers. Promote your company in the right places at the right time.

Be experts

First of all, you should offer expert consultations, and only then sell your product. Expertise and good advice that one can count on is what people are looking for these days, and they are willing to pay more for a fitting solution.

Be easily reached

It should be easy to contact you. You should be easily found on the web, on Facebook, LinkedIn and Twitter. Contacting you should be simple.

 

-mm-

    „Word of mouth“: Jak docílit toho, aby vás vaši klienti doporučovali svým známým

    Co to je „word of mouth“? Jedná se vlastně o formu marketingu, v rámci které klienti firmy doporučují danou společnost svým přátelům a známým. Povědomí o dané firmě se tak šíří ústně. Proč se jedná o jednu z nejlepších forem propagace a jak docílit toho, aby i vaši klienti doporučovali vaši firmu svým známým?

    Proč je „word of mouth“ tak efektivní forma propagace?

    Doporučení vaší firmy mezi klienty je jednou z nejlepších forem propagace vaší společnosti. V dnešní době nesčetných možností v jakémkoliv myslitelném odvětví lidé stále více důvěřují doporučení svých známých a přátel. Pouhá spokojenost zákazníků však neznamená, že vás někomu budou doporučovat. Svým doporučením totiž dávají všanc svou vlastní reputaci a vkus. A proto musí být klienti vaším produktem skutečně nadšeni, aby ho někomu doporučili. Co tedy musíte udělat pro to, abyste docílili toho, že si lidé budou vaši firmu mezi sebou doporučovat?

    Originalita

    Podle článku na LinkedIn Pulse musí být váš produkt v prvé řadě originální, a to buď svým příběhem nebo svým provedením. Jedině tak budou klienti natolik nadšení, že se budou o svoji zkušenost chtít podělit se svými známými.

    Buďte vidět

    Pokud nebudete na očích vašich cílových potenciálních klientů, může se stát, že ani doporučení vám nepřinese nové klienty. Propagujte tedy vaši firmu na těch správných místech a při vhodných příležitostech.

    Odbornost

    V prvé řadě byste měli poskytovat expertní konzultace, a teprve v druhé řadě prodávat váš produkt. Expertiza a dobrá rada, na kterou se lze spolehnout, je to, co dnes lidé hledají, a jsou ochotni si kvůli tomu i připlatit za vhodné řešení.

    Buďte lehce dosažitelní

    Cesta k vám musí být jednoduchá. Měli byste být snadno k nalezení na webu, na Facebooku, LinkedInu nebo Twitteru. Kontaktovat vás by mělo být co nejsnadnější.

     

    -mm-

    Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
    Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Pulse
    Štítky: Direct Marketing