Tipy pro ty, co připravují marketingovou kampaň pro zcela nový, originální produkt

Tips for those who are preparing a marketing campaign for a brand new, original product

Představit nový produkt na trhu může být velmi obtížné. Zákazníkům je třeba jednoduše a stručně vysvětlit, co je na vašem produktu inovativního, zejména pokud není podobný produkt na trhu doposud k dispozici. Mějte se tedy na pozoru. I když máte v ruce nový, skvělý produkt, to samo o sobě ještě nezaručuje jeho úspěch na trhu. Toho dosáhnete jen dobrou a jedinečnou marketingovou kampaní. Zde jsou čtyři tipy, jak právě takovou kampaň připravit.

Sdělte zákazníkům silný příběh

Zvláště pokud se jedná o zcela novou a neznámou věc, lidé nekupují pouze produkt samotný, ale i celkový styl, nápad a především příběh. Svěřte se svým klientům s příběhem o vás, o vzniku produktu a o celkové filosofii vaší firmy. Jak totiž uvádí Forbes, bez silného příběhu nebude mít nový produkt úspěch.

Připravte bezchybnou logistiku a distribuci

Ať už je váš produkt sebelepší, nic jeho prodeje nezachrání, pokud nemáte do detailu vyřešenou veškerou logistiku. Týká se to především jednoduchého nákupu, dovozu, distribuce, placení. Jestliže je z jakéhokoliv důvodu složité nebo nekomfortní produkt pořídit, lidé přejdou ke konkurenci.

Umožněte klientům si váš produkt upravit

Paušální řešení pro všechny se v dnešní době nenosí. A to se týká i zcela nových produktů. Moderní doba nahrává alespoň zdánlivé individualitě a personalizaci. Nechte proto v nabídce vašeho produktu prostor pro úpravu dle osobních preferencí jednotlivých klientů.

Klienty musíte přesvědčit i čistě ekonomickými argumenty

Jeden z důvodů, proč lidé volí nové produkty oproti již zažitým, je finanční výhodnost. Neznamená to, že byste nutně museli produkt nabízet pod nižší cenou, než za jakou jsou dostupné podobné produkty. Znamená to ale, že váš produkt by měl být navržen tak, aby klientovi vydělával nebo šetřil peníze (alespoň sekundárně) a aby jeho koupě byla výhodnou investicí.

 

-mm-

Tips for those who are preparing a marketing campaign for a brand new, original product

Introducing a new product to the market can be very difficult. You need to explain, in a simple and concise way, what is innovative about your product, especially if a similar product is not yet available on the market. Beware, even if you have a great new product, that alone does not guarantee its success in the market. Only an effective and unique marketing campaign will achieve that. Here are four tips for creating just such a campaign.

Tell a story 

Especially when it comes to new and unknown things, people don't buy just the product itself, but the whole style, idea and especially the story. Share your story, the development of the product and the overall philosophy of your company. As Forbes states, without a powerful story, your new product will not be succcessful.

Make sure you offer trouble-free logistics and distribution

Even if your product is the best quality and concept, it won't save its sales if your logistics are not figured out in minute detail. This especially applies to simple purchase, delivery, distribution and payment. If, for any reason, it's difficult or inconvenient to buy your product, people will go to your competition.

Enable your clients adjust the product to fit their needs

A solution that is universal for everybody isn't popular these days. This even applies to completely new products. The modern age is a time of individuality and personalization. Leave room in your offer to adapt to your clients' needs. 

 Use economic persuasion 

One of the reasons people choose new products rather than established ones is financial profitability. This doesn't necessarily mean you have to offer your product for a price that is lower than that of similar products available on the market. However, it does mean that your product should be designed so that it makes or saves money for the client (at least in a secondary fashion) so that buying it is a profitable investment.

 

-mm-

Article source Forbes.com - prestigious American business magazine and website
Read more articles from Forbes.com