Používáte hromadné e-maily jako formu marketingu a prodeje? Pak se vám určitě budou hodit následující tipy, jak váš „e-mail list“ zkvalitnit a pročistit.
Tyto tipy přinesl web Entrepreneur.com.
Čistěte vaši databázi pravidelně
Mnoho obchodníků a marketérů je rádo, že počty kontaktů v jejich databázi rostou, a ani je nenapadne tento seznam čas od času pročišťovat. Přitom právě kvalita, nikoliv kvantita kontaktů je extrémně důležitá v celkové efektivitě hromadných e-mailových kampaní. Minimálně jednou za několik měsíců proto zkontrolujte, které kontakty jsou nefunkční nebo vaše vůbec e-maily neotvírají, a z databáze je vymažte.
Při získávání nových kontaktů se soustřeďte na kvalitu, nikoliv na kvantitu
Už při samotném získávání kontaktů je nutné se zaměřit na kvalitu kontaktů. Když například vaše potenciální klienty nebo návštěvníky webu motivujete k tomu, aby se do databáze sami zapsali, buďte upřímní a transparentní. Vysvětlete uživatelům, co přesně jim budete posílat, a ujistěte se, že uživatel se skutečně k newsletteru nebo obchodním sdělením zapsat chce – nikoliv, že se jedná pouze o nepozornost, kterou uživatel ani nezamýšlel.
Neposílejte příliš mnoho obchodních sdělení
Chcete, aby se vaši uživatelé neodhlašovali z vaší databáze? Tak je nutné, abyste je nebombardovali e-maily. Važte si toho, že se uživatelé stali dobrovolně odběrateli vašich zpráv, a neposílejte jim víc než jedno obchodní sdělení měsíčně.
Zkvalitněte obsah vašich e-mailů
Ke zkvalitnění vašeho e-mailového seznamu adresátů vede i zkvalitnění obsahu vašich e-mailů. Pokud budete uživatelům dodávat skutečně zajímavý, informačně hodnotný nebo doopravdy výhodný obsah, uvidíte, že se dlouhodobě zlepší poměr odpovědí ze strany adresátů.
-mm-
Four tips on how to clean and improve your mass e-mail list
Do you use mass e-mails as a form of marketing and sales? If so, the following tips on how to enhance and clean your e-mail list will certainly be useful.
These tips were shared by Entrepreneur.com.
Clean your database regularly
Many salespeople and marketers are pleased when the number of contacts in their database grows and do not even think about cleaning the list from time to time. However, it is the quality, not the quantity, of contacts that is extremely important for the overall effectiveness of mass e-mail campaigns. At least once every few months, check which contacts are inactive or never open your e-mails, and remove them from your database.
Focus on quality, not quantity, when acquiring new contacts
From the very beginning of acquiring new contacts, you should concentrate on quality. For instance, if you are encouraging potential clients or website visitors to sign up for your database, be honest and transparent. Clearly explain what kind of communication they will receive and make sure they genuinely want to subscribe to your newsletter or commercial messages – not that it happens by accident or misunderstanding.
Do not send too many commercial messages
If you want your subscribers to remain in your database, you must avoid overwhelming them with e-mails. Value the fact that users voluntarily subscribed to your communications and limit yourself to sending no more than one commercial message per month.
Improve the quality of your e-mail content
Enhancing the content of your e-mails also helps improve the quality of your contact list. If you consistently deliver content that is genuinely interesting, informative, or truly beneficial, you will see a long-term increase in recipient engagement and response rates.
-mm-