Back to basics: Eight essential rules of successful sales

Zpět k základům: Osm klíčových pravidel úspěšného prodeje

Though you must keep learning, follow modern trends and adjust your processes according to the developments in the field and in society, sometimes it is worth reminding yourself of the most essential principles. Over time, professional sales developed certain rules that draw on the experience of whole generations of businessmen. Through many years, these people found out what works and what doesn't, and what the basic conditions for closing a deal are. Today we will look at the eight most essential and time-proven sales tips.

This list has been published by the website My Customer.

Be confident and show that you trust your product

If you do not believe in yourself and your product, you cannot expect clients to trust you either.

Instead of explaining, show and give examples

No matter how good your arguments are, people generally tend to trust pictures and concrete stories rather than abstract arguments and numbers.

Remember that simpler means better

Remember that prospects often do not know as much about your field as you do. Don't be afraid to explain everything as if the prospects were little children.

Maintain eye contact

People generally do not trust anyone who does not look them in the eye firmly.

Use humor

Being able to lighten up the atmosphere and stay on top of things, makes humor essential. These things will help you get on a more informal, amicable level.

Don't give up

The first and second “no” do not mean that the prospect will not buy from you eventually. Be persistent and do not get discouraged by a prospect's initial disinterest.

Smile

A smile is the oldest and simplest way of breaking the ice and of keeping prospects from having doubts about your trustworthiness.

Always define the next steps

Do not let the prospect go away to just think the whole thing over or consult with someone. Always define what the next steps will be, when you will call the prospect again and when you expect to have a final decision.

 

-mm-

    Zpět k základům: Osm klíčových pravidel úspěšného prodeje

    I když je nutné jít s dobou, sledovat moderní trendy a uzpůsobovat své postupy aktuálnímu vývoji v daném oboru a v celé společnosti, někdy stojí za to připomenout si a oživit si ty nejzákladnější principy. Profesionální prodej si za dobu své existence vytvořil určitá pravidla, která vycházejí ze zkušeností celých generací obchodníků, kteří během dlouhých let své praxe vypozorovali, co funguje a co ne, a jaké jsou základní podmínky pro úspěšné uzavření obchodu. Dnes se podíváme na osm nejklíčovějších a časem prověřených pravidel prodeje.

    Tento seznam přinesl server My Customer.

    Buďte sebevědomí a ukažte, že svému produktu důvěřujete

    Pokud nebudete vy sami věřit v sebe a svůj produkt, těžko můžete čekat, že ve vás důvěru vloží klienti.

    Místo vysvětlování radši ukazujte a dávejte příklady

    Ať už máte sebelepší argumentaci, lidé obecně tíhnou více důvěřovat obrázkům a konkrétním příběhům, než abstraktním argumentacím a číslům.

    Pamatujte, že čím jednodušší, tím lepší

    Pamatujte, že klienti často nemají do celé problematiky takový vhled, jako máte vy. Nebojte se proto zákazníkům vše vysvětlovat, jako by to byly malé děti.

    Udržujte oční kontakt

    Lidé podvědomě nedůvěřují nikomu, kdo se jim nedívá pevně do očí.

    Používejte humor

    Drobná odlehčení, nadhled, humor. Tyto věci vám pomohou dostat se s potenciálním klientem na méně formální, přátelskou rovinu.

    Nevzdávejte se

    První ani druhé „ne“ neznamená, že od vás klient nakonec váš produkt nekoupí. Buďte vytrvalí a nenechte se odradit počátečním nezájmem zákazníka.

    Usmívejte se

    Úsměv je ten nejstarší a nejjednodušší způsob, jak prolomit ledy a jak zbavit zákazníka obav z vaší důvěryhodnosti.

    Vždy definujte další kroky

    Nenechte klienta odejít pouze s tím, že si věc rozmyslí nebo ji zkonzultuje. Vždy definujte, jaké budou přesně další kroky, kdy budete klientovi znovu volat a kdy budete očekávat jeho finální rozhodnutí.

     

    -mm-

    Zdroj: MyCustomer - britský portál věnovaný marketingu a zákaznickému servisu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje MyCustomer
    Štítky: Prodejní techniky