Tři poučky, které vám pomohou dlouhodobě více prodávat

Three principles that will help you increase your sales in the long term

Nemáte obchodního mentora, který by vás „zásoboval“ životními a pracovními zkušenostmi a prodejními tipy? Pak tu pro vás máme tři poučky, které by vám takový prodejní mentor s dlouholetými zkušenostmi mohl prozradit a které vám pomohou dlouhodobě uzavírat více obchodů.

S následujícími tipy, které cituje web Entrepreneur.com, přišla Cara Slomanová, CEO úspěšné americké společnosti Force4, která nabízí marketingové a PR slušby technologickým firmám.

Nenabízejte pouze produkt, ale dlouhodobá řešení

Mnoho obchodníků se snaží co nejlépe popsat produkt, který nabízí. Klient přitom často podvědomě nehledá nějaký konkrétní produkt, ale řešení, které uspokojí jeho potřeby nebo vyřeší jeho problémy. Změňte tedy svůj přístup, pokuste se „napojit“ na klienta, získat od něj informace o tom, co ho trápí, a nabídněte dlouhodobé a funkční řešení.

Zapracujte na své osobní značce

Nepodceňujte důležitost osobní značky. Nestačí pouze být profesionálem a odborníkem. Musíte se tak i prezentovat. Vybudujte si reputaci uznávaného experta a u svých klientů i potenciálních klientů se snažte vypadat jako konzultant, ke kterému mohou kdykoliv přijít pro dobrou radu.

Využívejte moderní technologie a vycházejte z dat

Ten, kdo se brání moderním technologiím a spoléhá na zastaralé prodejní postupy, nikdy nemůže dosáhnout skutečného úspěchu. Nebuďte technologickým dinosaurem a maximálně využijte technologie ve svůj prospěch. Využívejte umělou inteligenci, pracujte s moderními CRM systémy, využívejte při svém rozhodování tvrdá data a najděte způsoby, jak použít ve vašich pracovních procesech automatizaci.

 

-mm-

Three principles that will help you increase your sales in the long term

Are you lacking your own sales mentor who would provide you with life and work experience as well as valuable advice on selling? Do not worry. Here are three principles that such an experienced mentor might share and that will help you consistently close more deals over the long term.

These tips, cited by Entrepreneur.com, were shared by Cara Sloman, Chief Executive Officer of the successful American company Force4, which offers marketing and public relations services to technology firms.

Do not just offer a product, offer long-term solutions

Many salespeople aim to describe the product they are offering as thoroughly as possible. However, clients are often not actually searching for a specific product. Instead, they are looking for a solution that addresses their needs or resolves their problems. Therefore, adjust your approach, strive to connect with the client, gather information about what concerns them, and present a long-term and effective solution.

Work on developing your personal brand

Do not underestimate the importance of personal branding. Being a professional and an expert is not sufficient. You must also present yourself as one. Build a reputation as a respected expert, and aim to appear to your clients and potential clients as a consultant they can confidently turn to for reliable advice.

Make use of modern technologies and base your decisions on data

Those who resist modern technologies and continue to rely on outdated sales methods cannot expect to achieve true success. Avoid becoming a technological dinosaur. Take full advantage of contemporary tools. Use artificial intelligence, work with modern customer relationship management systems, make decisions based on concrete data, and explore ways to incorporate automation into your work processes.

 

-mm-

Article source Entrepreneur.com - website of a leading U.S. magazine for entrepreneurs
Read more articles from Entrepreneur.com