Six time-proven tips on how to sell more

Šest osvědčených rad, které vám pomohou více prodávat

Every salesperson is different and each has their own sales style. Moreover, each client requires an individual approach and you must adjust to their style of negotiation and communication. Even so, there are universally applicable methods that will help any salesperson improve their results, no matter what field they are in. Here are six time-proven, universal pieces of advice that will help you improve your sales numbers in the long run.

Believe in your product

Find whatever you find really unique about your product and specifically try to sell that one characteristic. If you don't trust what you offer, you will never be able to sell it to a third party.

Set up specific goals

As Harvard Business Review states, big goals are essential to a success in the business environment. Set realistic, but high-level goals, and work hard on reaching them.

Don't rely on just one sales method

One scenario and one sales technique, used over and over, will not work on everyone, and after a while they will lose their efficacy. You will encounter different people, different prospects. That is why you need be equipped with the knowledge of numerous sales techniques and, based on the situation, combine them accordingly.

Help clients overcome the status quo

Sometimes, some clients need a little “push”. Though you might not feel comfortable putting pressure on smart, educated adults, sometimes it really is necessary.

Practice new selling techniques

Practice and perfect all new techniques, be it with your boss, colleague, friend or, later, a real prospect.

Spend enough time handling objections

Don't try to close the deal until all objections and doubts of the prospect have been addressed and duly handled. Otherwise, it might happen that the client will “leave you at the altar”.

 

-mm-

    Šest osvědčených rad, které vám pomohou více prodávat

    Každý prodejce je jiný a každý má jedinečný prodejní styl. Navíc je nutné ke každému klientovi přistupovat individuálně a přizpůsobit se jeho stylu komunikace a jednání. Přesto lze vysledovat obecně platné postupy, které mohou obchodníkovi pomoci zlepšit jeho prodejní výsledky, ať už se věnuje jakémukoliv oboru. Zde je šest ozkoušených, časem prověřených a univerzálních rad, které vám pomohou dlouhodobě navýšit vaše prodeje.

    Mějte víru ve svůj produkt

    Najděte si to, co vám na produktu připadá skutečně výjimečné, a to klientům prodávejte především. Pokud nebudete sami vašemu řešení věřit, nikdy jej nedokážete prodat někomu jinému.

    Dávejte si jasné cíle

    Jak uvádí Harvard Business Review, vysoké cíle jsou základním kamenem úspěchu v obchodním prostředí. Dávejte se realistické, ale vysoké mety, a dlouhodobě pracujte na jejich dosažení.

    Nespoléhejte se pouze na jednu prodejní metodu

    Jeden scénář a jedna prodejní technika, používané stále dokola, nemohou fungovat na všechny a po delší době používání ztrácejí kvůli opotřebování na účinnosti. Potkáte různé lidi, různé klienty. Buďte proto vybaveni znalostmi různých prodejních technik a podle aktuální situace je kombinujte.

    Pomozte klientům překonat status quo

    Někteří nerozhodní klienti potřebují „pošťouchnout“. I když se nemusíte cítit dobře vyvíjet nátlak na dospělé, rozumné a vzdělané lidi, někdy je to skutečně potřeba.

    Pilujte nové techniky

    Nové techniky si zkoušejte a trénujte, ať už na šéfovi, kolegovi, kamarádovi nebo později i na skutečných potenciálních klientech.

    Věnujte dostatek času vyřešení pochybností

    Nikdy se nesnažte obchod dovést do jeho konečné fáze (tedy k podpisu smlouvy), dokud nejsou vyřešeny všechny pochybnosti a problémy, které klient má. Může se vám totiž jinak stát, že vám zákazník „uteče od oltáře“.

     

    -mm-

    Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review
    Štítky: Prodejní techniky