Why did you fail to close the deal? One of the following 6 reasons may be to blame

Proč se vám nepodařilo uzavřít obchod? Na vině je některý z těchto 6 důvodů

After a failed sale, you should make an audit of your interaction with the prospect. You should also look closely to see if the following six problems apply to you. 

You focused too much on the product, in too much detail

The client is interested in the benefits they will have from the product, so do not overwhelm them with too much technical data.

You did not make it clear you care about the client

According to CustomerThink.com, it is important to build rapport before you present the project. Let the client know that you are concerned about his or her well-being.

You talked too much

A good salesperson must above all be able to listen. Many salespeople do not follow this advice and talk way too much.

You assumed things

Many businesspeople just assume too many things, without talking with the client in great detail to verify their assumptions.

You did not offer a sufficiently positive vision

Salespeople should always be positive, and should always seek solutions where others see only problems and obstacles.

You did not offer anything extra

A good salesperson who seeks to maintain long-term business relations must be able to provide some added value and work slightly beyond the scope of their duties.

 

-mm-

    Proč se vám nepodařilo uzavřít obchod? Na vině je některý z těchto 6 důvodů

    Po neúspěšném pokusu o uzavření obchodu je dobré udělat si audit právě uběhlé interakce s potenciálním klientem a zjistit, co se nepovedlo. Pozor byste si měli dát zejména na následujících šest problémů.

    Příliš detailně popisujete produkt

    Klienta zajímá především to, jaký přínos bude mít produkt konkrétně pro něj, proto to nepřehánějte s technickými popisy vašeho produktu.

    Nedali jste najevo, že vám na klientovi záleží

    Před samotnou prezentací řešení je podle CustomerThink.com potřeba získat klientovu důvěru. Dejte klientovi najevo, že vám jde o jeho dobro.

    Příliš jste mluvili

    Dobrý obchodník musí především umět naslouchat. Mnoho prodejců tuto radu nebere v potaz a příliš mluví.

    Domýšleli jste si informace

    Mnoho obchodníků spoustu faktů pouze předpokládá, aniž by si detailním rozhovorem s klientem své předpoklady ověřili.

    Nemáte dostatečně pozitivní vizi

    Obchodník by vždy měl být pozitivní a měl by hledat řešení i tam, kde ostatní vidí pouze problémy a překážky.

    Nenabídli jste zákazníkovi něco extra

    Dobrý obchodník, který má snahu udržovat dlouhodobé obchodní vztahy, musí umět poskytovat i určitou přidanou hodnotu a pracovat lehce nad rámec svých povinností.

     

    -mm-

    Zdroj: CustomerThink - americký portál zaměřený na péči o zákazníky