Practical tips on how to close deals faster

Praktické tipy, jak obchody uzavírat rychleji

 The sales cycle is something like the life cycle of a prospect. The beginning is getting a lead and the end is either a sale or a refusal. Today, we will talk about how you can make the average life cycle go faster. 

Why you should strive to shorten your sales cycles

According to INC.com, you first have to realize why salespeople should try to speed up their sales. Firstly, there is an obivous desire to get to the result, i.e. the sale and the commission, as soon as possible. Secondly, statistics clearly show that the longer the sales process the higher the chances it will not end well, in other words, you must strike when the iron is hot. Thirdly, the less time you spend on individual cases the more efficiently you can use the time for other sales. 

React quickly. 

So how can you shorten your sales cycles? This sounds trivial, but if you react slowly, the prospect will react even slower. This means that you should have access to all communication channels available at all times and you should react immediately, for instance using automatic systems.

Always define the next step. 

Never leave a meeting with just the statement that „you will keep in touch“. Always define the next step in the cycle, agree on it with the client, and define a specific time frame.

Know the client's interests and leave out the details. 

Many sales take too long because the salesperson overwhelms the customer with too much useless information. Everything should be simple; know what the client is interested in the most, and focus your brief proposal on this topic.

 

-mm-

    Praktické tipy, jak obchody uzavírat rychleji

    Prodejní cyklus je vlastně jakýsi životní proces vašeho klienta, kde na začátku je získání kontaktu na klienta a na konci je buď prodej, nebo odmítnutí ze strany zákazníka. A dnes si popíšeme, jak tento životní cyklus v průměru urychlit.

    Proč je ve vašem zájmu zkracovat vaše prodejní cykly?

    Podle INC.com je nejdříve nutné uvědomit si, proč by se měli prodejci snažit své prodeje urychlit. Zaprvé je zde očividná snaha dostat se k výsledku, tedy prodeji, a tedy provizi, co možná nejrychleji. Zadruhé, statistika jasně ukazuje, že čím delší je prodejní proces, tím větší pravděpodobnost, že nedopadne dobře (jinými slovy, v obchodě je nutné kout železo, dokud je žhavé). A zatřetí, čím méně času na konkrétním případu strávíte, tím efektivněji můžete využít čas na další prodej.

    Reagujte rychle

    Jak tedy vaše prodejní cykly zkrátit a urychlit? Zní to banálně, ale pokdu reagujete pomalu, klient bude zpravidla komunikovat ještě pomaleji. To znamená, že byste měli mít přístup ke všem dostupným komunikačním kanálům ihned a reagovat velmi pohotově, například i pomocí automatizačních systémů.

    Vždy definujte další kroky

    Nikdy neodcházejte ze schůzky pouze s ujištěním, že si „dáte vědět“. Vždy definujte další kroky v prodejním cyklu, odsouhlaste si je společně s klientem, a určete jejich pevný časový rámec.

    Vězte základní body klientova zájmu a vynechte detaily. 

    Mnoho prodejů se zbytečně prodlužuje kvůli tomu, že obchodník zákazníka zahltí příliš velkým množstvím nepotřebných informací. Vše by mělo být jednoduché, zjistěte, co klienta zajímá nejvíce, a kolem tohoto tématu postavte svoji stručnou nabídku.

     

    -mm-

    Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele

    Štítky: Prodejní techniky