If you want to seem professional in front of your client, do not do these five things

Pokud chcete před klientem působit profesionálně, nedělejte těchto pět věcí

No matter what your selling style is, whether you are a jovial extrovert or a strictly serious salesperson, you should always aim at being as professional as possible. That is why you should avoid the following five things that make you look unprofessional.

Lacking knowledge about the product

You are the salesperson and you must know the product you are offering down to the tiniest detail. According to the HubSpot blog, incomplete knowledge of your own product is one of the worst ways of revealing yourself as a non-professional.

Overwhelming the prospect with too much information

Overwhelming a prospect with too much information is a surprisingly common problem. Keep your presentation simple and brief at all costs.

Inability to listen properly

If you are trying to "talk the client into" buying your product too much, you will end up seeming untrustworthy. You should be interested in the client and their needs.

Unviersal solutions

A true professional is always able to adjust the offer to the individual needs of each prospect and offer a solution that is best for the situation. Do not use universal solutions and clichés.

Avoid unpleasant questions

If your product has imperfections, do not be afraid to talk about them to your client. If the prospect has unpleasant questions, answer them calmly. Do not try to act like your product has no deficiencies.

 

-mm-

    Pokud chcete před klientem působit profesionálně, nedělejte těchto pět věcí

    Ať už je váš prodejní styl jakýkoliv, ať už jste extrovertní, žoviální, nebo naopak vážní a striktně věcní, vždy byste se měli coby obchodní zástupce působit co možná nejvíc profesionálně. Měli byste se proto vyhnout následujícím pěti věcem, které způsobují, že vypadáte neprofesionálně.

    Nedostatečná znalost nabízeného produktu

    Vy jste prodejce a vy musíte znát produkt, který nabízíte, do nejmenšího detailu. Podle blogu společnosti HubSpot je nedokonalá znalost vlastního produktu jedním z nejhorších způsobů, jak se projevit jako absolutní neprofesionál.

    Zahlcení informacemi

    Až překvapivě častým problémem je zahlcení potenciálního klienta přílišným množství informací. Za každou cenu udržte vaší prezentaci jednoduchou a stručnou.

    Neschopnost naslouchat

    Jestliže se snažíte za každou cenu váš produkt klientovi vnutit „okecáváním“, začnete působit silně nevěrohodně. Měli byste se raději zajímat více o klienta a jeho potřeby.

    Univerzální řešení

    Pravý profesionál dovede vždy upravit nabídku individuálním potřebám daného klienta a navrhnout to nejlepší řešení pro danou situaci. Nepoužívejte paušální řešení a otřepané fráze.

    Vyhýbání se nepříjemným otázkám

    Pokud má váš produkt nějaké nedostatky, nebojte se je s klientem probrat. Jestliže má zákazník nepříjemné otázky, v klidu a zcela na ně odpovídejte. Nesnažte se působit jako že váš produkt žádné mouchy nemá.

     

    -mm-

    Zdroj: HubSpot Blog - blog na stránkách společnosti HubSpot věnovaný marketingu a obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje HubSpot Blog