Keeping promises: A sales tool for both salespeople and customer service agents

Plnění slibů: Prodejní nástroj prodejce i pracovníka zákaznické péče

Even in the current age of computers, new technologies and available data, the promise of one person to another is something that engages a prospect and that certainly makes you, the salesperson, more reliable in your offer. There are several rules about how to handle a promise so that it doesn't do more harm than good.

Do not promise anything you can't be sure you can fulfill 

You should only make a promise if you are absolutely positive that you can fulfill it. This doesn't mean that you shouldn't include a certain condition in the promise. According to a LinkedIn article it is, for example, possible to build the promise in a following way: “If you do A, then I promise B”.

Be as specific as possible

Regarding promises that concern the functionality of your product or the system of customer service, be specific. Only then can your word make an impact on the prospect, because only then will the rule be somehow concrete and customers can rely on it.

Reflect the priorities of the client

The customer usually approaches you with a certain problem or request and often has one specific priority. You should use this and the promise in your presentation should reflect this priority of the client.

Big ideas as the base for a promise

Apart from specific promises concerning concrete and partial traits of your product, you can also use the promise to appeal to the client on a more emotional, abstract level. You can use big ideas like happiness, love, satisfaction, success, and the future.

Personalization of the promise

Your promise shouldn't seem like a universal, automatic thing you say to every client. For the promise to seem like a word given by one specific person to another in a specific situation, it is necessary that it is a personalized act that reflects the exact needs of the prospect.

 

-mm-

 

    Plnění slibů: Prodejní nástroj prodejce i pracovníka zákaznické péče

    I v dnešní době počítačů, nových technologií a všeobecně dostupných dat je slib jedné osoby té druhé něco, co podnítí zvědavost klienta a rozhodně zvýší důvěryhodnost vás coby prodejce. Existuje ale několik pravidel, jak by takový slib měl vypadat, aby nebyl více ke škodě než k užitku.

    Neslibujte nic, co nemůžete s jistotou splnit

    Slib byste měli používat pouze ve chvíli, kdy jste si stoprocentně jisti, že danou věc můžete splnit. To neznamená, že do slibu nemůžete zahrnout i určitou podmínku. Podle článku na LinkedIn je například možné vystavit daný slib způsobem: „Pokud z vaší strany A, tak já slibuji, že B“.

    Buďte co nejvíce konkrétní

    U slibů, které se týkají funkčnosti vašeho produktu nebo systému zákaznické péče buďte zcela konkrétní. Jedině tak může vaše slovo na zákazníka zapůsobit, protože jedině pokud bude dané pravidlo nějak pevně a konkrétně ukotveno se mohou na váš slib spolehnout.

    Reflektujte priority klienta

    Zákazník k vám většinou jde s konkrétním problémem či požadavkem a často má jednu určitou prioritu. Toho byste měli využít a i váš slib během prezentace produktu by měl odrážet tuto konkrétní prioritu potenciálního klienta.

    Velké ideje jako základ slibu

    Kromě konkrétních slibů týkajících se specifických či dílčích vlastností vašeho produktu můžete slibem apelovat i na emotivnější, abstraktnější vnímání vašeho klienta. K těmto vyjádřením můžete využít takové velké ideje jako je štěstí, láska, spokojenost, úspěch, budoucnost.

    Personalizace slibu

    Váš slib by neměl působit jako univerzální, automatická věc, kterou říkáte každému klientovi. Aby slib působil jako slovo dané jedním konkrétním člověkem druhému člověku ve specifické situace, je nutné, aby se jednalo o personalizovaný akt, který reflektuje potřeby daného klienta.

     

    -mm-

    Zdroj: LinkedIn - největší světová profesní sociální síť
    Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn
    Štítky: Prodejní techniky