What not to ask: Questions you should not ask during a sales meeting

Na co se klienta neptat: Otázky, které byste neměli vyslovit během prodejní schůzky

Suitable questions are important for the success of a business meeting, but it is equally important to know which questions not to ask that could send the prospective client negative signals. Here is the list of them.

This text is based on a LinkedIn Pulse.

When is it suitable for me to get back to you?

From the point of view of the client, there is never a good time. Don't follow the schedule of the customer, don't behave like you are someone bothering the client.

Are you interested in this product?

This question is groundless because the prospect will almost certainly say no. It is important to find a connection between the characteristics of the product and the needs of the client. Focus on the needs of the customer.

Did you look at the offer I sent you?

Sooner or later you will find out whether the client paid any attention to what you sent them. In most cases they don't look at it, and it is not a good thing to make the customer feel guilty at the very beginning of a meeting or a phone call.

Do you have all the information in order to decide?

Of course, it is understandable that the salesperson wants to make sure that the customer has everything they need. However, you should be the one who knows best whether the client knows everything necessary about your product.

Are you the right person to talk to about this?

You might insult the prospect with this question. If the company rep you're talking to doesn't have the authority to decide about this deal, they will tell you themselves.

 

-mm-

    Na co se klienta neptat: Otázky, které byste neměli vyslovit během prodejní schůzky

    Vhodné otázky a dotazování klienta jsou pro úspěch obchodní schůzky důležité. Stejně tak je ale důležité vědět, které otázky je nutné nevypouštět z úst, abyste nevyslali k potenciálnímu klientovi negativní signály. Zde je jejich seznam.

    Tento text vychází z článku na webu LinkedIn Pulse.

    Kdy je vhodné, abych se vám znovu ozval(a)?

    Z pohledu klienta není nikdy vhodná doba. Neorientujte se pouze podle rozvrhu zákazníka, nechovejte se tak, jako byste klienta obtěžovali.

    Máte zájem o tento produkt?

    Tato otázka je bezpředmětná, protože klient na ní téměř vždy odpoví, že ne. Důležité je najít spojitost mezi dílčími vlastnostmi produktu a potřebami klienta. Soustřeďte se na potřeby zákazníka.

    Díval jste se na nabídku, kterou jsem vám posílal?

    Dříve nebo později zjistíte, jestli klient věnoval nějakou pozornost tomu, co jste mu poslali. Většinou to tak není a není dobré v zákazníkovi budit pocit viny hned zezačátku jednání nebo telefonátu.

    Máte všechny informace, abyste se mohl rozhodnout?

    Jistě, je pochopitelné, že obchodník se chce ujistit, že zákazník má vše pro to, aby se rozhodl. Ovšem to, jestli ví zákazník vše potřebné o vašem produktu, byste měli vědět vy sami nejlépe.

    Jste ta vhodná osoba, se kterou toto řešit?

    Touto otázkou můžete klienta poněkud urazit. Jestliže nemá daný zástupce firmy potřebné pravomoci k tomu, aby rozhodl o daném obchodu, sám vám to řekne.

     

    -mm-

    Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
    Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Pulse