„It is too expensive“. Learn how to handle this common client objection

„Je to moc drahé“. Naučte se vypořádat s touto častou námitkou klientů

Customer complaints about price are a problem as old as commerce itself. And because salespeople all over the world encounter it every single day, let us briefly recall how to address this objection.

Do not be afraid that the client will dislike the price

As stated in an article on LinkedIn Pulse, a large portion of price objections paradoxically originates in the salesperson’s own fear that they are offering a high price. Do not assume what the client thinks about your price. Assume that they will agree with it and that the price corresponds to the value you offer.

Share partial pricing information with the client in advance

Prepare the customer for the price range you typically work with. Discuss the price with them even before you send the final offer. If you postpone any information about pricing until the very end of the meeting, the client may be startled when you present the final amount, stop thinking rationally, shut down, and refuse to listen to any further argumentation.

Believe yourself that the price is appropriate

In order to present your price credibly to the client, you must believe that its level is justified and corresponds to the quality you offer. Do not propose a price you are not convinced about yourself.

Address the core of the problem

As is well known, an objection about price is often a cover for another concern the client has about the offer. Set the question of price aside and identify what issue the customer sees. Ask for example: „I understand. However, if we set the question of price aside, is there anything else that would prevent you from deciding to accept my offer today?“

 

-mm-

 

    „Je to moc drahé“. Naučte se vypořádat s touto častou námitkou klientů

    Stížnost na cenu ze strany zákazníka je problém, který je starý jako obchod sám. A protože se s ním prodejci všude po světě setkávají dennodenně, připomeneme si dnes, jak této námitce čelit.

    Nemějte strach, že klientovi se cena nebude líbit

    Jak uvádí článek na LinkedIn Pulse, velká část námitek proti ceně má paradoxně svůj původ ve strachu obchodníka, že nabízí vysokou cenu. Nedomýšlejte si, co si klient o vaší ceně myslí. Předpokládejte, že bude s cenou souhlasit a že cena odpovídá tomu, co nabízíte.

    Sdělte částečně informace o ceně s klientem předem

    Připravte zákazníka předem na to, v jakých mantinelech se u vás ceny pohybují. Promluvte si s ním o ceně ještě předtím, než zašlete konečnou nabídku. Jestliže budete jakékoliv informace o ceně zdržovat až na samotný závěr schůzky, při uvedení konečné sumy se vám může stát, že klient se lekne, přestane uvažovat racionálně, uzavře se a nebude poslouchat jakoukoliv vaší další argumentaci.

    Sami věřte tomu, že cena je odpovídající

    Abyste dovedli klientovi vaši cenu věrohodně podat, musíte věřit, že její výše je oprávněná a odpovídá kvalitě, kterou nabízíte. Nenabízejte cenu, o které nejste sami přesvědčeni.

    Řešte jádro problému

    Jak známo, námitka proti ceně je často zástěrkou jiného problému, který klient s nabídkou má. Odložte otázku ceny stranou a zjistěte, v čem zákazník vidí problém. Zeptejte se například: „Rozumím. Kdybychom ale dali otázku ceny stranou, je ještě něco, co by vám bránilo v tom se dnes rozhodnout moji nabídku přijmout?“

     

    -mm-

     

    Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
    Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Pulse