How to present a product so you don't get rejected

Jak klientovi představit produkt tak, že ho určitě neodmítne

You can't even sell the world's best product if you are unable to present it to a client in an efficient and attractive way. The way you present the product to the prospect plays a key role in whether the client will eventually sign the contract or not. In this article, we will show you how to present your product to a prospect in such a way that they don't even think about rejecting it.

One key thought

Don't jump from topic to topic. As SalesGravy states, your presentation should revolve around a single specific topic or idea, and this idea should be emphasized as much as possible.  For instance, this could be saving time and money, gaining market share or achieving higher prestige.

What's in it for the prospect?

Don't mention a product feature without immediately connecting it to a specific benefit for the client. 

Graphics, pictures and visual aids

Use visuals. It is, of course, possible to sell the product just by using your rhetorical skills, but nowadays everything is strongly visuals-based. Visualisation helps clients understand what the product would do for them, even though it might seem simple and obvious. 

No intricacies

In any case be as simple and brief as possible. Even though you might think you've cut down the presentation to the bare minimum, make it twice as short. The rule is: the shorter the better.

What will happen next?

You presentation must not end in nothing happening. Give a clear call to action. Describe precisely what happens next, what the next step will be and what must be done so that the customer can start using the product immediately. Don't expect the prospect to initiate the next step themselves. 

 

-mm-

    Jak klientovi představit produkt tak, že ho určitě neodmítne

    I ten nejlepší možný produkt nebudete schopni prodávat, pokud jej nebudete umět klientům efektivně a atraktivně představit. To, jakou formou produkt klientovi odprezentujete, rozhoduje o tom, jestli dotyčný zákazník smlouvu podepíše či ne. V tomto článku si v několika krocích ukážeme, jak představit klientovi produkt tak, že ho ani nenapadne vaši nabídku odmítnout.

    Jedna stěžejní myšlenka

    Neskákejte od tématu k tématu. Jak uvádí SalesGravy, vaše prezentace by se měla točit okolo jednoho konkrétního tématu nebo myšlenky a tuto myšlenku byste se měli snažit co nejvíce prosadit. Může se jednat o témata jako je ušetření času a peněz, získání jistoty nebo dosažení větší prestiže.

    Co za výhody z nabídky plyne pro klienta?

    Nezmiňujte žádnou vlastnost produktu, pokud jí zároveň nespojíte se zcela konkrétním benefitem, který z ní vyplývá pro daného, specifického jedince.

    Grafiky, obrázky a vizuální pomůcky

    Používejte vizuální stimuly. Čistě rétoricky je samozřejmě také možné klienta získat, ale dnešní doba je definovaná silně vizuálně. Zákazníkům vizualizace pomůže pochopit, co přesně by jim produkt přinesl, a to i když vizualizujete zcela jednoduchou a na první pohled zřejmou věc.

    Žádné složitosti

    V každém případě buďte tak jednoduší a struční, jak to jen jde. I když si myslíte, že jste prezentaci zkrátili na nejnutnější minimum, ještě ji zkraťte o polovinu. Platí zde pravidlo: čím kratší, tím lepší.

    Co se bude dít dál?

    Neskončete vaši prezentaci do prázdna. Jasně v ní vyzvěte klienta k akci. Popište přesně, co se bude dít dál, jaký bude postup a co je nutné udělat pro to, aby klient mohl produkt začít ihned používat. Nečekejte, že zákazník si o další kroky řekne sám nebo že je bude iniciovat.

     

    -mm-

    Zdroj: Sales Gravy - mezinárodní komunita profesionálů v oblasti obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Sales Gravy