Are you a regular member of a sales team who would like to move into a leadership role in the future? Are you drawn to a managerial post and want company management to see you as a future leader of the sales team? Then you should adopt these four everyday habits which will help you gain the aura of a competent and professional employee who is also a natural leader.
These tips were published by The Muse.
Selfless help to others
A person who wants to be a manager and an inspiration to others must be empathetic and able to help others selflessly. You should therefore learn to perceive your surroundings better, ask colleagues what they are working on and what they need assistance with, and, where possible, offer a helping hand.
Working with data, knowledge of numbers and their analysis
Any manager who is responsible for other employees must be able to work with numbers. They need to understand and evaluate data. Leading people is not only about intuition but above all about numbers, KPIs, and results. Learn to work with data on a daily basis. Keep your own statistics, analyse your results, and draw specific conclusions from these analyses.
Thinking about the future and strategic planning
People who are constantly overwhelmed by routine tasks and unable to see things in a broader context cannot be good managers. They lack the necessary perspective and strategic thinking to prepare their team successfully for the challenges the future will bring. So from time to time pause, set aside current tasks, and plan your future strategically.
Coming up with your own ideas and initiatives
An effective team manager is not merely an executor of tasks assigned by other people. They are someone who can improvise, work independently and also bring their own ideas. Don't be afraid to present various suggestions, thoughts and initiatives to current management.
-mm-
Čtyři každodenní návyky, které vám pomohou posunout se na vedoucí pozici
Jste řadovým členem obchodního týmu a chtěli byste se v budoucnu posunout do jeho vedení? Láká vás manažerská pozice a chcete, aby o vás vedení firmy uvažovalo jako o budoucím lídrovi obchodního týmu? Pak byste si měli osvojit tyto čtyři každodenní návyky, které vám pomohou získat auru kompetentního a profesionálního pracovníka, který je zároveň i přirozeným lídrem.
Tyto tipy uveřejnil web The Muse.
Nezištná výpomoc ostatním
Člověk, který chce být manažerem a inspirací ostatním, musí být empatický. A musí umět nezištně pomáhat ostatním. Měli byste se tedy naučit vnímat lépe své okolí, ptát se kolegů, co dělají a s čím potřebují pomoct, a případně jim podat pomocnou ruku.
Práce s daty, znalost čísel a jejich analýza
Jakýkoliv manažer, pod kterého spadají další pracovníci, musí umět pracovat s čísly. Musí se vyznat v datech a musí tato data umět vyhodnocovat. Vedení lidí zkrátka není jenom o intuici, ale především o číslech, KPI a výsledcích. Naučte se tedy každodenně pracovat s daty. Dělejte si vlastní statistiky, analyzujte své výsledky a vyvozujte ze svých analýz pro sebe určité závěry.
Přemýšlení o budoucnosti a strategické plánování
Lidé, kteří jsou neustále zahlceni rutinními úkony a nejsou schopni věci vidět v širším kontextu, nemohou být dobrými manažery. Nemají totiž potřebný nadhled ani smysl pro strategické uvažování, aby mohli svůj tým úspěšně připravit na výzvy, které přinese budoucnost. Čas od času se proto zastavte, nechte stranou momentální úkoly a strategicky plánujte svou budoucnost.
Přicházení s vlastními nápady a iniciativami
Efektivní týmový manažer není jenom vykonavatelem úkolů, které mu zadá někdo jiný. Je to člověk, který dovede improvizovat a fungovat samostatně – a který přichází i s vlastními nápady. Nebojte se proto svému současnému vedení navrhovat nejrůznější nápady, myšlenky a iniciativy.
-mm-