Co dělat, když klient nedůvěřuje vaší společnosti

What to do when a client does not trust your company

Důvodů, proč někteří zákazníci nedůvěřují vaší firmě, může být celá řada. Třeba s vámi mají špatnou zkušenost. Nebo vás pomluvila vaše konkurence, případně mají o tom, co nabízíte, zkreslené představy. Jak můžete řešit situaci, kdy klient nedůvěřuje společnosti, kterou zastupujete? Zde je několik tipů.

Tyto tipy uveřejnil Forbes.

Místo obrany a obhajoby řekněte vlastní verzi toho, co nabízíte a děláte

Pokud budete akorát obhajovat svou pozici a místo toho, abyste nabízeli řešení, se budete jenom bránit, klient vás nebude brát vážně. Řekněte svůj příběh, řekněte, co nabízíte, a místo vyvracení obvinění uveďte jasné argumenty, proč vaše řešení funguje.

Využijte příběhy vašich klientů a konkrétní příklady

Potenciálního klienta nepřesvědčíte daty nebo grafy. Přesvědčíte jej konkrétními příklady a příběhy vašich spokojených klientů. Využívejte proto příběhy ke svému prospěchu.

Soustřeďte se na konkrétní potřeby klienta a maximálně mu personalizujte svou nabídku

Místo toho, abyste se snažili obhájit sebe a svou firmu, se raději zaměřte na klienta a jeho potřeby. Snažte se přijít na to, jaký problém zákazník řeší a jak mu jste schopni pomoct. Klienty nikdy nepřesvědčíte, pokud budete mluvit o sobě a svém produktu, ale přesvědčíte je, pokud ukážete, že jste schopni pomoci konkrétně jim. Z toho důvodu je nutné, abyste se u klienta, který ve vás zatím nemá důvěru, snažili co možná nejvíce personalizovat svou nabídku tak, aby odpovídala jeho představám a specifickým potřebám.



-mm-

What to do when a client does not trust your company

There can be many reasons why some customers don't trust your company. Perhaps they had a negative experience with you, or your competitors may have spread unfavorable opinions, or they may have a distorted perception of what you offer. How can you address the situation when there is a lack of trust in the company you represent? Here are a few tips.

These tips were published by Forbes.

Instead of defending yourself, tell your own version of what you offer and do

If you simply defend your position and focus on refuting objections rather than offering solutions, the client will not take you seriously. Share your story, clearly explain what you offer, and instead of countering accusations, provide convincing arguments as to why your solution works.

Use your clients' stories and concrete examples

You are unlikely to persuade a potential client to consider your offers with data or charts. Specific examples and testimonials from satisfied clients are what is actually really convincing. Use those stories to your advantage.

Focus on the client’s specific needs and personalize your offer as much as possible

Rather than trying to justify yourself or your company, focus on the client and their needs. Try to understand what problem the customer is dealing with and how you can help. Clients will not be persuaded if you only talk about yourself and your product. They will be won over if you show that you can provide specific solutions tailored to their situation. That is why it is crucial, especially with clients who don't yet trust you, to personalize your offer as much as possible so that it matches their expectations and unique needs.

 

-mm-

Article source Forbes.com - prestigious American business magazine and website
Read more articles from Forbes.com